به گزارش خودرونامه به نقل از «ایسنا»، روزنامه چینی جینان تایمز اعلام کرد این گروه، که زمانی گردش مالی سالانه ۳ میلیارد یوآن (حدود ۴۱۷ میلیون دلار) و ۱۲۰۰ کارمند داشت، با مشکلات مالی جدی مواجه شده و بیش از هزار مشتری را که به خدمات گارانتی و پس از فروش وابسته بودند، تحتتاثیر قرار داده است. بازدیدهای میدانی این روزنامه نشان میدهد فروشگاههای تعطیلشده در شهرهایی مانند جینان و ویفانگ واقع شدهاند.
طبق گزارشها، شرکت کیانچنگ در نامهای که ۱۷ آوریل منتشر کرد، اصلاحات اخیر بیوایدی در سیاستهای نمایندگی را عامل فشار بر جریان فروش خود عنوان کرده است. این تغییرات، در کنار رقابت فزاینده در بازار خودروی چین، بهعنوان بزرگترین بازار جهان، فشار سنگینی بر خودروسازان، تامینکنندگان و نمایندگیها وارد کرده است.
رویترز گزارش داد که نمایندگیهای خودرو در برابر گرایش صنعت به سمت فروش مستقیم و کاهش هزینههای مصرفکنندگان آسیبپذیرتر شدهاند. بیوایدی که بیشتر فروش خود را از طریق نمایندگیها انجام میدهد و تعداد کمی فروشگاه اختصاصی دارد، نیز از این تحولات متاثر شده است. این وضعیت، چالشهای فزایندهای را که بازار خودروی چین با آن روبهروست، بهوضوح نشان میدهد.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست