به گزارش بیبیسی پورشه در همه بازارهای مهمش با چالشهای جدی روبهرو است. این کارخانه محصولاتش را در آلمان تولید میکند و وضع تعرفه بر خودروهای وارداتی به آمریکا هزینههای شرکت را افزایش داده است. میزان این هزینهها هنوز معلوم نیست، اما به گفته مدیر مالی پورشه بار مالی این تعرفهها در ماههای آوریل و مه به «صدها میلیون یورو» خواهد رسید.
این کارخانه اعلام کرده است فعلا قصد ندارد قیمت محصولاتش را با توجه به تعرفهها در آمریکا افزایش دهد و هزینه تعرفهها را از سودش پرداخت میکند. مشکل دیگر پورشه کاهش تقاضا در چین است که باعث شده فروشش در چند سال گذشته کم شود. این شرکت در سه ماه اول امسال در چین ۴۲درصد کمتر از پارسال خودرو فروخت و پیشبینی میشود فروشش در این کشور تا پایان سال ۲۰۲۵ حدود چهلهزار دستگاه باشد. فروش پورشه در چین در سال ۲۰۲۱ حدود ۹۶هزار دستگاه بود.
رقابت با خودروسازان چینی به پورشه ضربه زیادی زده است. کارخانههایی مثل شیائومی و BYD با خودروهایی ارزانتر که امکاناتی مشابه پورشه دارند، این کارخانه آلمانی را به چالش کشیدهاند. رقابت در چین به حدی است که پورشه در حال بررسی توقف عرضه خودروهای الکتریکیاش در این کشور است. از رونق افتادن بازار خودروهای الکتریکی هم پورشه را در موقعیت سختی قرار داده است. این شرکت سرمایهگذاری وسیعی برای ساخت خودروهای الکتریکی کرده، اما حالا با سرعتی که پیشبینی میکرد نمیتواند از این سرمایهگذاری سود ببرد.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست