این تصمیم پس از اختلافات عمده بین دو شرکت، از جمله پیشنهاد هوندا برای تبدیل نیسان به شرکت زیرمجموعه، اتخاذ شد. انتظار میرود روز پنجشنبه، این دو شرکت به طور رسمی لغو طرح ادغام را اعلام کنند.
به گزارش خودرونامه به نقل از «ایسنا»، نیسان، به عنوان سومین خودروساز بزرگ ژاپن، در حال حاضر برنامه بازسازی گستردهای را که در ماه نوامبر اعلام شد، دنبال میکند. این برنامه شامل کاهش ۹هزار نیروی کار و کاهش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید جهانی است. همچنین، این شرکت در راستای بهینهسازی عملیات خود، تولید در کارخانه چانگژوی چین را به حالت تعلیق درآورده و بر اساس گزارشهای منابع آگاه در دسامبر، نیاز به کاهش بیشتر ظرفیت تولید در چین دارد. هر دو خودروساز با چالشهای جدی در بازار چین روبهرو هستند، جایی که تولیدکنندگان خودروهای برقی مانند بیوایدی با رشد سریع خود، بازار را تحتتاثیر قرار دادهاند. علاوه بر این، هر دو شرکت با چشمانداز اعمال تعرفههای جدید در ایالات متحده مواجه هستند.
در تحولی جدید، نیسان پس از پایان مذاکرات ادغام، به دنبال همکاری با شرکای جدید است. فاکسکان تایوان به عنوان یکی از گزینههای همکاری مطرح شده است. یانگ لیو، مدیر فاکسکان، روز چهارشنبه تاکید کرد که هدف این شرکت همکاری با نیسان است، نه خرید آن.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست