جمعه 23 آذر 1403-0:49 شمسی /12/13/2024 12:49:21 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:67529
  • زمان انتشار:يکشنبه 13 آبان 1403-13:26
دوره عمر مالکیت خودروها در ایالات‌متحده چقدر است؟

براساس لیست ارائه‌شده توسط iSeeCars، خودروهای تویوتا بیشترین دوره مالکیت را بین خودروها دارند.
مالکان «تویوتا»؛ وفادارتر و راضی‌تر

به گزارش خودرونامه، موسسه آمریکایی iSeeCars که در زمینه خریدوفروش و کارشناسی خودرو فعالیت می‌کند، لیستی از خودروهای محبوب مالکان را برای سال ۲۰۲۴ منتشر کرد. براساس لیست iSeeCars، خودروهای تویوتا بیشترین دوره مالکیت را بین انواع خودروها دارند. این مطالعه حدود یک‌میلیون خودرو را بررسی کرد که مالکان اصلی حداقل ۱۵سال آنها را نگه داشته‌اند. این تحقیق زمانی انجام شد که میانگین سنی خودروها در جاده‌های آمریکا روبه‌افزایش است. تعداد بسیار زیادی از خودروهای مسن از برند تویوتا هستند. در ادامه نگاهی به خودروهای محبوب مالکان می‌اندازیم که مدت قابل‌توجهی در اختیار مالک نخست خود قرار داشتند.

پنج جایگاه اول بین خودروهای تویوتا

نسخه درون‌سوز «هایلندر» جایگاه سوم را در لیست به خود اختصاص داده بود اما به نظر می‌رسد نسخه هیبرید آن محبوب‌تر است. ۷درصد نخستین خریداران تویوتا هایلندر هیبرید پس از ۱۵سال، همچنان این خودرو را نگه داشته‌اند؛ به همین دلیل هایلندر هیبرید در صدر این لیست قرار گرفته است.

در میان خودروهای تویوتا و این جدول، جایگاه دوم به سدان «کمری هیبرید» اختصاص دارد. ۶.۹درصد مالکان مدل‌های قدیمی هنوز از این خودرو نگهداری می‌کنند. سومین نیز بین برترین‌ها و خودروهای تویوتا «هایلندر» اعلام شده است.

تویوتا هایلندر اوایل دهه ۲۰۰۰ و با هدف به چالش کشیدن فورد اکسپلورر وارد بازار شد. عرضه این خودرو موفقیت‌آمیز بود و همچنان ۶.۶ درصد خریداران اصلی این خودرو را در اختیار دارند.

تویوتا «تاکوما» طی ۲ دهه اخیر تکامل کندی را تجربه کرد؛ چراکه مدیران تویوتا نیازی به بهبود آن احساس نمی‌کردند. ۶.۴ درصد خریداران اولیه هنوز مالک این خودرو هستند و بنابراین جایگاه چهارم را به دست آورده است.

حتی می‌توان به خودرو «پریوس» اشاره کرد که نسل دوم تویوتا پریوس سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد و جایگاه این سدان هیبرید را تثبیت کرد. ۶.۳ درصد مالکان اولیه همچنان این خودرو را در اختیار دارند.

جایگاه ششم تا دوازدهم

در جایگاه ششم «هوندا سی‌آر-وی» قرار دارد که ۶.۳ از افرادی که نسخه‌های قدیمی هوندا CR-V را ابتدا خریداری کرده بودند، هنوز به آن علاقه دارند. این خودرو عملکرد عالی در بازار دارد و همچنان در این لیست باقی می‌ماند. تنها وسیله‌نقلیه غیرژاپنی این لیست فورد اسکیپ هیبرید است. این خودرو یکی از نخستین مدل‌های هیبرید آمریکایی در نسل گذشته بود. ۶.۳درصد مالکان اولیه همچنان به تملک آن ادامه می‌دهند و طبیعتا جایگاه هفتم را کسب می‌کند.

اگر تصور می‌کنید دیگر خبری از تویوتا نیست سخت در اشتباه هستید، چراکه جایگاه هفتم هم متعلق به یکی از مهم‌ترین محصولات این برند ژاپنی است. امروزه تویوتا «راو۴» پرفروش‌ترین شاسی‌بلند بازار آمریکاست اما مدل‌های قدیمی نیز موردعلاقه مالکان هستند.

۶.۲درصد مالکان اصلی مدل‌های قدیمی همچنان مالک آنها هستند. این روند حتی در برند لوکس تویوتا هم جاری است و وقتی به رتبه نهم می‌رسیم سدان پریمیومی ژاپنی را مشاهده می‌کنیم. «لکسوس IS ۳۵۰» سال ۲۰۰۹ به بازار آمد. ۵.۸ درصد خریداران اولیه لکسوس IS ۳۵۰، هنوز آن را در پارکینگ خود دارند. در جایگاه دهم «نیسان» قرار گرفته است.

«نیسان ورسا» که در خاورمیانه با نام «نیسان‌سانی» شناخته می‌شود، از سال ۲۰۰۶ در بازار حضور دارد. ۵.۷ درصد مالکان این خودرو پس از ۱۰سال همچنان آن را در اختیار دارند. همان‌طور که انتظار می‌رود پیکاپ‌های تویوتا هم باید نماینده‌های زیادی در این لیست داشته باشند.

توندرا حدود ۲دهه پیش به بازار آمریکا آمد و به‌مرور مشهور شد. ۵.۵درصد خریداران نسل گذشته این خودرو همچنان آن را دارند. تقریبا در جایگاهی مشابه نسل اول هوندا ریج‌لاین سال ۲۰۰۶ به بازار آمد. ۵.۵درصد خریداران نسل اول این خودرو همچنان هوندا ریج‌لاین را در پارکینگ خود نگه داشته‌اند. در پایان هم به محصول دیگری از زیر مجموعه‌های تویوتا می‌رسیم. ۵.۵درصد از خریداران «سوبارو فارستر» این خودرو را بیش‌از یک‌دهه در تملک خود نگه می‌دارند. سوبارو طرفداران اختصاصی خود را دارد و قرارگرفتن فارستر نیز در این لیست اعجاب‌انگیز نیست.

هزینه‌های مالکیت تویوتا

در کل مهم‌ترین آیتم در تحلیل هزینه‌های مالکیت کل یک خودرو هزینه‌های ابتدایی مرتبط با خرید آن است. بر اساس داده‌های منتشر شده، تویوتا کمری در سال ۲۰۲۱ هزینه مالکیت کل ۳۱ هزار و ۲۰۰ دلاری یا ۰.۵۲ دلار به ازای هر ۱.۶ کیلومتر پیمایش داشته است. این رقم در ب‌ام‌و سری ۳ به ۰.۸ دلار به ازای هر ۱.۶ کیلومتر پیمایش می‌رسد. به این ترتیب هزینه مالکیت تسلا مدل۳ دیفرانسیل عقب در بازه زمانی ۵ساله یا کارکرد ۹۶هزار و۵۰۰ کیلومتری ۲۱درصد یا ۶۶۰۰دلار بیشتر از تویوتا کمری است.

هزینه خرید این خودرو حتی بالاتر بوده اما خب این موضوع با هزینه‌های نگهداری کمتر جبران می‌شود. هزینه مالکیت کل تویوتا کمری ۳۰ هزار دلار یا ۰.۵۰ دلار به ازای هر ۱.۶ لیتر کیلومتر پیمایش بود و بنابراین در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش هزینه ۱۲۰۰دلاری یا حدود ۴ درصدی بوده‌ایم؛ به عبارت دیگر فاصله بین قابلیت ابتیاع تسلا مدل ۳ پایه و تویوتا کمری بیشتر شده است.
منبع: دنیای خودرو


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین