پنجشنبه 29 شهريور 1403-4:21 شمسی /9/19/2024 4:21:55 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:66911
  • زمان انتشار:شنبه 24 شهريور 1403-8:43

جیم روآن، مدیر ولوو، می‌گوید این شرکت در برنامه‌اش برای تبدیل شدن به یک خودروساز کاملا برقی تجدید‌نظر کرده و ممکن است مدل‌های بنزینی و هیبرید را برای مدتی در محصولاتش نگه دارد. برنامه جدید ولوو همزمان با رونمایی مدل جدید بنزینی و هیبرید XC۹۰ اعلام شد.
تغییر تاکتیک ولوو

به گزارش بی‌بی‌سی، ولوو از اولین خودروسازانی بود که اعلام کرد تولید خودروهای بنزینی را کنار گذاشته و تا سال ۲۰۳۰ همه مدل‌هایش را برقی خواهد کرد. اما به گفته روآن، شرایط بازار و نگرانی خریداران از نبود زیرساخت کافی برای شارژ خودرو‌های برقی باعث شده این شرکت زمان‌بندی خود را تغییر دهد.گران بودن خودرو‌های برقی نسبت به مدل‌های بنزینی از دلایل دیگر کاهش رشد فروش آنهاست.

قطع شدن سوبسید‌های دولتی برای خرید خودروهای برقی در کشورهایی مانند آلمان هم باعث کاهش ناگهانی فروش شده است.ولوو اعلام کرده به سرمایه‌گذاری در ساخت قوای محرکه هیبرید ادامه خواهد داد و در برنامه جدیدش پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۳۰ خودرو‌های برقی و هیبرید-الکتریکی بین ۹۰ تا ۱۰۰درصد فروش را شامل شود.

XC۹۰ جدید با موتور بنزینی و هیبرید-الکتریکی عرضه می‌شود. مدل هیبرید-الکتریکی با باک پر و باتری شارژشده می‌تواند تا ۸۰۰ کیلومتر حرکت کند. حداکثر مسافتی که خودرو با نیروی باتری حرکت می‌کند ۷۰کیلومتر است. تغییرات ظاهری در مدل جدید XC۹۰ آن را به مدل EX۹۰، شاسی‌بلند برقی ولوو شبیه کرده است.

ولوو همچنین برخی فناوری‌های جدید EX۹۰ از جمله نمایشگر بزرگ‌تر را که با سیستم‌عامل اندروید کار می‌کند به شاسی‌بلند غیرالکتریکی خود اضافه کرده است.نسل اول XC۹۰ اولین بار در سال ۲۰۰۲ و برای رقابت با شاسی‌بلندهای آلمانی به بازار عرضه شد.

با وجود اینکه این خودرو به اندازه رقیبان آلمانی‌اش فروش نداشت، اعتبار خوبی کسب کرد. ولوو تاکنون حدود یک‌میلیون دستگاه XC۹۰ فروخته و این خودرو هنوز از پرسودترین مدل‌های کارخانه است.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین