به گزارش خودرونامه، رشد سالانه بیش از ۵۰ درصدی خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید از ارجح بودن این خودروها برای مصرفکنندگان حکایت میکند. گیربکس DHT در خودروهای تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید و تیگو ۷ پرو پلاگین هیبرید بهاین خودروها اجازه میدهد در اوج راندمان کار کنند. این گیربکس بهشکلی طراحی شده که بتواند بهصورت هوشمند تمام سناریوهای در نظر گرفته شده در حین رانندگی مانند استفاده مجزا یا همزمان از موتورهای برقی و بنزینی را اجرا کند.
با ورود خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید مانند تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید بهبازار کشورمان، تا حدودی صحبت درمورد مزایای زیاد گیربکسهای DHT و اجرای وظایف مختلف بهصورت هوشمند بهگوشمان خورده؛ اما بررسی این گیربکس، تکنولوژی پیشرفته آن را در مقایسه با گیربکسهای مخصوص خودروهای احتراقداخلی نمایان خواهد کرد.
این گیربکس در تیگو ۸ پرو پلاگین هیبرید امکان ترکیب قدرت موتور ۱.۵ لیتر توربوشارژ و دو موتور برقی این خودرو را میدهد. گیربکس DHT با سه نسبت دنده، از مشکلات تقسیم نیرو جلوگیری میکند و قادر بهتنظیم توان موتورها به طور مستقل است که بهخودرو امکان میدهد بهترین حالت را بر اساس شرایط رانندگی انتخاب کند.
پارامترهای فنی
۱۱ ترکیب مختلف در گیربکس DHT
راهاندازی خودرو، رانندگی با سرعت کم، رانندگی با سرعت متوسط، رانندگی در جادههای مرتفع، سبقت، چراغ راهنمایی، ازدحام، رانندگی در بزرگراه، رانندگی در مسافتهای طولانی، رانندگی در جادههای کوهستانی و رانندگی در شرایط آب و هوایی مختلف بهوسیله گیربکس DHT در بهینهترین حالت ممکن انرژی کمتری را مصرف و توان بیشتری را در حالتهای مختلف ارائه میکند.
مزایای گیربکس DHT
با تحولات اخیر در گیربکس DHT، راننده تجربه رانندگی مطلوبی را در شرایط مختلف از رانندگی در ترافیک شهر تا عبور از جادههای مرتفع و حتی مسیرهای کوهستانی، با توانایی بهینهسازی عملکرد موتورها خواهد داشت.
منبع: اخبار خودرو
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست