شنبه 10 خرداد 1404-8:58 شمسی /5/31/2025 8:58:35 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:63439
  • زمان انتشار:شنبه 8 ارديبهشت 1403-12:3
فعال و کارشناس صنعت خودرو

چین در تلاش است سهم خود در بازارهای بین‌المللی خودرو را افزایش دهد و به رقیبی برای خودروسازان ژاپنی، کره‌ای، اروپایی و آمریکایی تبدیل شود؛ حال این سوال مطرح است اگراین روند ادامه یابد، آینده‌ خودروسازی ایران چه رنگ و بویی خواهد داشت.‍
حضور چین در بازار خودرو ایران منجر به حذف خودروسازی کشور نشود!

به گزارش خودرونامه، در ادامه موسی ترابی، فعال و کارشناس صنعت خودرو به بیان نظرات خود می‌پردازد.

خودروسازی ایران از صنعت خودرو چین با سابقه‌تر است، به نظر شما دلایل رشد سریع صنعت خودرو چین به نسبت دیگر خودروسازان آسیایی چیست؟

آن‌چه ابتدا صنعت خودرو چین را در ریل توسعه قرار داد، سرمایه‌گذاری خودروسازهای خارجی بود؛ اما شرط چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری خودروسازان خارجی به‌خوبی نشان می‌دهد این کشور از دهه‌ها قبل برای تبدیل‌شدن به قطب خودروسازی دنیا برنامه‌ریزی کرده است. قیاس صنعت خودروسازی ایران و چین به دلایل مختلفی کارشناسانه نیست.

آیا تولید خودروهای برقی می‌تواند عقب‌ماندگی صنعت خودرو ایران را به نسبت دیگر رقبای آسیایی جبران کند؟

کیفیت پایین سوخت، هزینه گزاف آن و استهلاک بالای خودروهای بنزینی برای خودروهای الکتریکی فرصتی را فراهم می‌کند تا بتوانند بازار نوظهوری را برای نیازهای جدید خلق کنند. در ایران و با تشدید آلودگی هوا به دلیل کیفیت پایین خودروهای داخلی، خودروهای الکتریکی می‌توانند فرصتی ایده‌آل برای کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی هوا داشته باشند؛ البته این ابهام که تولید برق به چه قیمتی و با سوزاندن چه سوختی، در کدام نقطه از کشور انجام خواهد شد، خود محل بحث است؛ چراکه این موضوع می‌تواند آلایندگی چندبرابری برای شهرهای اطراف و محیط‌زیست به‌وجود آورد.

به‌نظر شما همکاری خودروسازان داخلی با همتایان چینی می‌تواند زمینه را برای رشد خودروسازان ایرانی در عرصه جهانی فراهم آورد؟

برنده‌ واقعی در بازار خودرو جهان، بی‌تردید تولیدکنندگان محصولات برای مصرف‌کنندگان عام هستند. اگر هر خودروساز بتواند به رقیبی جدی برای خودروسازان بزرگ ژا

منبع: دنیای خودرو


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین