جمعه 14 ارديبهشت 1403-1:5 شمسی /5/3/2024 1:05:22 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62978
  • زمان انتشار:پنجشنبه 10 اسفند 1402-7:2

به گفته یک منبع آگاه یک دهه پس از آغاز توسعه پروژه خودروی برقی اپل، این شرکت آن را لغو کرد.
اپل از خیر خودروی برقی گذشت

به گزارش خودرونامه به نقل از رویترز، شرکت اپل پروژه تولید خودرو را با نام تایتان حدود یک دهه قبل و زمانی آغاز کرد که موج توسعه خودروهای خودران سیلیکون ولی را در بر گرفت. در سال ۲۰۲۰ میلادی اعلام شد که اپل تصمیم دارد وسیله نقلیه خود را در ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ میلادی عرضه کند اما پیشرفت در این زمینه تا قبل از همه گیری کرونا به طور نامتوازن بود. این شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی و پس از بهسازی روش نرم افزاری خود ۱۹۰ تن از کارمندان این بخش را اخراج کرد.

از سوی دیگر طرح کانپست خود نیز از یک وسیله نقلیه خودران بدون فرمان به یک خودروی نرمال تر با ویژگی های پیشرفته کمک راننده تغییر کرد.

به نوشته بلومبرگ، در پی تغییر گفته شده چند کارمند که روی پروژه خودرو فعالیت می کردند به بخش هوش مصنوعی اپل منتقل می شوند. بن باجارین مدیر ارشد اجرایی شرکت Creative Strategiesدر این باره می گوید: اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، اپل بیش از پیش روی Gen AI تمرکز می کند و در نتیجه سرمایه گذاران درباره تلاش ها و توانایی شرکت برای رقابت درباره هوش مصنوعی در حوزه پلتفرم ها خوش بین تر می شوند.

تاکنون اپل از انجام هرگونه اقدام بزرگ در هوش مصنوعی خودداری کرده که این امر با فعالیت های دیگر شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل و مایکروسافت متضاد است که نخستین شرکت هایی بودند که از به کارگیری این فناوری نوین بهره گرفتند.

از سوی دیگر باید در نظر داشت به دلیل افزایش تورم، تقاضای مشتریان برای خودروهای برقی گرانقیمت تر کاهش یافته و درنتیجه این صنعت مجبور به کاهش نیرو و تولید محصول شده است. چند خودروساز بزرگ از جمله تسلا تصمیم گرفته اند سرمایه گذاری های خود را کاهش دهند و برخی دیگر برنامه های خود را تغییر داده اند تا روی خودروهای هیبریدی به جای وسایل نقلیه باتری دار، تمرکز کنند.

البته اپل از اظهار نظر در این باره خوددرای کرده است.

منبع: مهر


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین