جمعه 14 ارديبهشت 1403-9:7 شمسی /5/3/2024 9:07:44 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62917
  • زمان انتشار:شنبه 5 اسفند 1402-6:50

لانچیا، خودروساز لوکس ایتالیایی، پس از ۱۳سال یک مدل جدید به بازار عرضه می‌کند. نسل جدید لانچیا اپسیلون با موتور الکتریکی و هیبرید تولید می‌شود و قرار است علاوه بر ایتالیا در کشورهای دیگر اروپا هم فروخته شود.
لانچیا با طرح ایتالیایی

به گزارش BBC، لانچیا که اکنون عضو گروه استلانتیس است برای ساخت اپسیلون از امکانات فنی پژو، عضو دیگر استلانتیس استفاده کرده است. خودرو بر روی پلتفرمی ساخته می‌شود که پژو با آن مدل ۲۰۸ خود را می‌‌‌سازد. اپل، خودروساز آلمانی هم از پلتفرمی مشابه برای ساخت مدل کورسا استفاده می‌کند. هر سه مدل قرار است در کنار هم در کارخانه استلانتیس در اسپانیا تولید شوند.

لانچیا برای فاصله گرفتن از مدل‌‌‌های مشابه در پژو و اپل تا جای ممکن ظاهر خودرو را تغییر داده و بر ایتالیایی بودن طراحی خودرو تاکید کرده است. ترکیب جدیدی که طراحان لانچیا برای چراغ‌‌‌ روز خودرو انتخاب کرده‌‌‌اند کمک زیادی کرده تا ظاهر خودرو با همتایانش در پژو و اپل متفاوت باشد. چراغ‌‌‌های عقب هم با الهام از مدل‌‌‌های کلاسیک لانچیا گرد طراحی شده است. لانچیا برای طراحی اتاق اپسیلون از استودیوی ایتالیایی کاسینا کمک گرفته که کارش معماری داخلی و طراحی مبلمان لوکس است. حاصل این همکاری نوآوری‌‌‌هایی نظیر گذاشتن یک میز روی داشبورد است. این میز صفحه‌‌‌ای است که سرنشینان می‌‌‌توانند تلفن همراه خود را روی آن بگذارند تا شارژ شود. لانچیا به مناسبت سال تاسیس خود ۱۹۰۶دستگاه از اپسیلون را با همکاری کاسینا تزئین کرده و با قیمت ۳۹‌هزار و ۵۰۰یورو (۴۲‌هزار و ۵۰۰دلار) می‌‌‌فروشد.

اپسیلون با امکاناتی لوکس‌‌‌تر و قیمتی گران‌‌‌تر از پژو ۲۰۸ و اپل کورسا فروخته خواهد شد. لانچیا می‌‌‌گوید هدفش مشتریانی است که سنشان بین ۴۰ تا ۴۵سال است و علاوه بر تکنولوژی‌‌‌های جدید به حفظ محیط‌زیست هم اهمیت می‌دهند.

اپسیلون الکتریکی یک‌موتور ۱۵۴اسبی دارد و با هر بار شارژ می‌‌‌تواند تا ۴۰۳کیلومتر حرکت کند. قدرت مدل هیبرید اپسیلون ۱۰۰اسب‌بخار است. لانچیا می‌‌‌گوید در سال ۲۰۲۵ یک مدل اسپرت هم از اپسیلون تولید خواهد کرد که قدرتش ۲۴۰اسب‌بخار است. به گفته کارخانه شتاب صفر تا ۱۰۰ مدل اسپرت ۵.۸ثانیه خواهد بود.

اپسیلون اولین مدل از سه‌مدل جدیدی است که لانچیا قرار است در چهار سال آینده به بازار عرضه کند. مدل بعدی این کارخانه یک سدان لوکس الکتریکی است که به احتمال زیاد با نام گاما در سال ۲۰۲۶ خواهد آمد. سومین مدل لانچیا یک هاچ‌‌‌بک اسپرت الکتریکی به نام دلتاست که در سال ۲۰۲۸ به بازار عرضه خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین