دوشنبه 17 ارديبهشت 1403-22:1 شمسی /5/6/2024 10:01:57 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62423
  • زمان انتشار:شنبه 23 دی 1402-7:53

رشد فروش جهانی خودروهای برقی و هیبریدی طی سال گذشته میلادی آهسته شده است. به نقل از رویترز، تحقیقات بازار نشان می‌دهد فروش جهانی خودروهای برقی و هیبریدی ۳۱‌درصد در ۲۰۲۳ افزایش داشته است.
نیش ترمز فروش برقی‌ها

این رقم در ۲۰۲۲ برابر با ۶۰‌درصد بود. چارلز لستر، مدیر بخش اطلاعات شرکت تحقیقات بازار «رو موشن» عقیده دارد سرعت رشد فروش خودروهای برقی کاهش یافته، اما این روند کاملا در بازارهای در حال توسعه طبیعی است.
وی گفت رشد فروش خودروهای برقی در سال گذشته میلادی کاملا مطابق با ۳۰‌درصد پیش‌بینی شده بود. این شرکت تحقیقاتی پیش‌بینی می‌کند فروش خودروهای برقی در کل دنیا در سال‌جاری میلادی بین ۲۵ تا ۳۰‌درصد رشد داشته باشد.

فروش این خودروها در ماه دسامبر به رکورد ماهانه ۱.۵میلیون دستگاه رسید. برخی خودروسازان نگرانند که فروش خودروهای برقی در اروپا و سایر مناطق دنیا پس از سال‌ها رشد سریع، به خاطر کاهش تقاضا آهسته شود.

به نظر می‌رسد رانندگان منتظر مدل‌‌‌های بهتر، کوچک‌تر و ارزان قیمت‌‌‌تر هستند که احتمالا بین دو تا سه‌سال آینده به بازار می‌‌‌آیند. فروش خودروهای تمام‌الکتریکی ۵۰‌درصد در آمریکا و کانادا، ۲۷‌درصد در اروپا و ۱۵‌درصد در چین طی سال گذشته میلادی رشد داشته است.
منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین