شنبه 15 ارديبهشت 1403-8:35 شمسی /5/4/2024 8:35:37 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62404
  • زمان انتشار:چهارشنبه 20 دی 1402-12:34

گروه هیوندای موتور قصد دارد پروازهای آزمایشی اولیه تاکسی هوایی برقی خود را تا پایان سال آغاز کند زیرا سومین خودروساز بزرگ جهان به مسابقه توسعه نسل بعدی حمل‌ونقل می‌پیوندد.
تاکسی هوایی هیوندای به ایستگاه رسید

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، شین، مدیرعامل شرکت Supernal، زیرمجموعه‌ حمل‌ونقل هوایی گروه هیوندای اظهارکرد که این شرکت کره‌ای تا اواسط سال ۲۰۲۴ با هدف شروع پروازهای فناوری نمایشگر تا پایان سال برای صدور گواهینامه خودرو در ایالات‌متحده درخواست خواهد کرد. این شرکت قصد دارد در سال ۲۰۲۸ یک سرویس رسمی را پس از برآورده کردن الزامات آزمایشی راه‌اندازی کند تا اطمینان حاصل شود که برای عموم آماده است.

مدیر اجرایی در کنفرانس فناوری CES در لاس وگاس از طرح مفهومی محصول هواپیماهای عمودپرواز (eVTOL) رونمایی کرد. هیوندای در حال رقابت برای رسیدن به رقبا در میدان نوپای و هرچند شلوغ خودروهای eVTOL است.

تاکسی پرنده ترکیبی بین یک هلیکوپتر و یک هواپیمای بال ثابت خواهد بود، در حالی که برخی از مدل‌های رقیب عمدتاً به روتورها متکی هستند. این شرکت گفت که S-A۲ با باتری بی صدا، کارآمد و بدون آلایندگی خواهد بود.

شین روز سه‌شنبه (۹ ژانویه) در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفت که هیوندای در حال بررسی گزینه‌های مختلف باتری برای خودرو، از جمله باتری‌های لیتیوم فلزی و باتری‌های حالت جامد است. ما همچنین روی شیمی‌های مختلف کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم از پیشرفته‌ترین فناوری باتری استفاده کنیم.

هیوندای آمریکا را برای عرضه اولیه هدف قرار داده است و در نهایت به آسیا و اروپا گسترش خواهد یافت. شین گفت که این شرکت در حال بررسی مکان‌های تولید در سراسر ایالات متحده است، اما هنوز تصمیمی نگرفته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، وی افزود که ما قادر خواهیم بود از توانایی تولید انبوه عظیمی که گروه موتور هیوندای دارد، استفاده کنیم.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین