پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-20:8 شمسی /5/2/2024 8:08:04 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:62336
  • زمان انتشار:شنبه 16 دی 1402-9:30

خبرگزاری دیلی میل تصویری از خودرویی قدیمی منتشر کرده که مربوط به ۱۱۹سال قبل است، اما جالب اینکه این خودرو برقی بوده است. این خودرو در سال ۱۹۰۵ تولید شده بود. حال با گذشت بیش از صد سال از ساخت این محصول «خودروهای برقی» پیشران بازار خودروی جهان هستند.
خودروی برقی ساخت سال ۱۹۰۵

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، این عکس‌ها در سال ۱۹۲۲گرفته شده‌اند و زنی را نشان می‌دهند که در یک گاراژ در کنار یک خودروی الکتریکی ایستاده است. این تصاویر مربوط به یک خودروی الکتریکی به نام کلمبیا ویکتوریا فایتون است که نوعی خودروی الکتریکی است که اولین بار در سال ۱۹۰۵ تولید شد.

قیمت چنین خودرویی در سال ۱۹۰۸، ۱۶۰۰دلار معادل حدود ۴۴هزار دلار در زمان کنونی بوده است. این خودرو در اولین عرضه خود به قدری محبوب بود که کل تولید آن به فروش رفت. این خودرو دارای ۲۴ سلول باتری، سه دنده جلو و دو دنده عقب بود و می‌توانست به حداکثر سرعت ۱۵ مایل در ساعت (۲۴ کیلومتر در ساعت) برسد.  برخلاف بسیاری از خودروهای کنونی، طراحی این خودرو هنوز شبیه به کالسکه بود.

 از آنجا که فرمان یا پدال گازی وجود نداشت، سرعت خودرو به وسیله یک چوب که در دست چپ نگه داشته می‌شد کنترل می‌شد. ترمزها روی دو پدال تقسیم می‌شدند که یکی برای پارک و دیگری برای کاهش سرعت استفاده می‌شد. در سال ۱۹۰۰، از مجموع ۴۱۹۲ وسیله نقلیه ثبت‌شده در خیابان‌های آمریکا، بیش از ۱۵۰۰ خودرو با برق کار می‌کردند.

دلیل محبوبیت آنها این بود که منابع انرژی جایگزین بسیار ضعیف عمل می‌کردند. در دهه ۱۹۰۰، گزینه‌های دیگر، اسب‌ها، بخار، بنزین یا برق بود. موتورهایی که با بخار کار می‌کردند خیلی بزرگ بودند و در هوای سرد زمان زیادی طول می‌کشید تا روشن شوند. خودروهای بنزینی، محبوب اما خطرناک، پرسروصدا و کثیف بودند. به همین دلیل، خودروهای الکتریکی از محبوبیت ویژه‌ای در بین زنان برخوردار بودند و اغلب برای آنها به بازار عرضه می‌شدند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین