جمعه 14 ارديبهشت 1403-5:16 شمسی /5/3/2024 5:16:17 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:61285
  • زمان انتشار:يکشنبه 10 دی 1402-7:40

بریتانیا قصد دارد در سال ۲۰۲۳ در بریتانیا، ۱۶هزار جایگاه شارژ خودروی برقی را راه‌اندازی کند. در سال ۲۰۲۳، بریتانیایی‌ها شاهد افزایش سرعت نصب جایگاه‌های شارژ عمومی برای خودرو‌های برقی بودند. 
بریتانیا ۱۶هزار ایستگاه شارژ خودروی برقی راه‌اندازی می‌کند

به گزارش خودرونامه، در این سال تقریبا ۱۶هزار جایگاه شارژ جدید نصب شد که تعداد مجموع جایگاه‌های شارژی عمومی را به بیش از ۵۳هزار و ۲۰۰ عدد رساند. این به معنای رشد ۴۳درصدی نسبت به سال پیش است و از نرخ رشد فروش خودرو‌های برقی پیشی گرفته است.
به گزارش آنا، گسترش زیرساخت شارژ خودرو‌های برقی یکی از جنبه‌های مهم گذار از خودرو‌های بنزینی و دیزلی به خودرو‌های الکتریکی است. هرچند دولت بریتانیا ممنوعیت فروش خودرو‌های بنزینی و دیزلی را تا سال ۲۰۳۵ به تاخیر انداخته، اما قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ سهم فروش خودرو‌های الکتریکی را به ۸۰درصد برساند.

افزایش شمار جایگاه‌های شارژ برای رفع «اضطراب برد» خودرو‌های الکتریکی ضروری است. اصطلاح «اضطراب برد» به نگرانی رانندگان اشاره دارد که ممکن است هنگام نیازْ به جایگاه شارژ دسترسی نداشته باشند. ملانی شافلبوهام، یکی از بنیان‌گذاران شرکت زپ‌مپ، تاکید می‌کند که جایگاه‌های شارژ سریع باید با شتاب بیشتری ساخته شوند.

شمار این جایگاه‌ها در سال ۲۰۲۳ به بیش از ۴۶۰۰ عدد رسید. این جایگاه‌های شارژ امکان شارژ سریع را به رانندگان ارائه می‌دهند و در مکان‌های استراتژیکی مثل محوطه‌های خدمات بزرگراهی، محوطه‌های سوخت‌رسانی و پمپ‌بنزین‌ها، پارکینگ‌های فروش خودرو و ... قرار می‌گیرند.
منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین