شنبه 8 ارديبهشت 1403-10:0 شمسی /4/27/2024 10:00:34 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:61174
  • زمان انتشار:پنجشنبه 30 آذر 1402-8:8

عامل متاثر در بازار واردات که تا به امروز در حد گرفتار درمانی بوده است. در این زمینه هیچ اقدام مثبتی صورت نگرفته و تنها سبب رکود بازار شده است. 
بابک صدرایی، کارشناس خودرو
نیاز بازار خودرو به واردات

هر خبر و اقدامی درباره این عوامل ذکر شده صورت گیرد،‌ به طور مثال اگر خبری منتشر شود که دیگر توافقی صورت نمی‌گیرد یا واردات خودرو منتفی شده است، قیمت ها رشد کرده و بازار مجدد حرکت می‌کند، اما تا زمانی که گفتار درمانی باشد بازار در رکود به سر می‌برد.
وی با بیان اینکه در نقطه اقتصادی هستیم که برای رشد بازار نیاز به تورم داریم، گفت: تداوم این وضعیت در بازار خودرو سخت است و سبب زیان به خودروسازی کشور خواهد شد.
در بازار ایران متاسفانه در هر دوره‌ای که واردات خودرو آزاد شده، متاسفانه حتی خودروهای اکونومی، در بازار ایران خودروهای نسبتا لوکس شده‌اند. خودروهای لوکس هم در بازار ایران خودروهای سوپرلوکس شده‌اند. در واقع با این وضعیت نظام تعرفه‌ای، خودروی اقتصادی هیچ‌گاه در بازار ایران نداشتیم و نداریم و نخواهیم داشت.
در واقع می‌توان گفت خودرویی که در بازار جهانی، خودروی اقتصادی است، در بازار ایران خودرو نسبتا لوکس می‌شود. خودرویی که در بازار جهانی خودرو متوسط است، در بازار ایران خودرو لوکس می‌شود. خودرویی هم که در بازار جهانی لوکس است، در بازار ایران خودرو فوق‌لوکس حساب می‌شود. شما اگر قیمت‌ها را نگاه کنید، دقیقا به همین نتیجه می‌رسید.
بازار خودرو در حال حاضر درگیر مسائل کلان است که به بازار سیگنال مثبت و منفی می‌دهد. یکی از این عوامل بحث کلان سیاسی است. که شایعه و گمان‌هایی درباره توافق با کشورهای جهانی و کاهش قیمت ارز وجود دارد که با این اتفاق انتظار می‌رود خودرو ارزان شود.

منبع: روزنامه کسب‌وکار


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین