جمعه 14 ارديبهشت 1403-7:7 شمسی /5/3/2024 7:07:38 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:61093
  • زمان انتشار:چهارشنبه 22 آذر 1402-8:56

عباس علی‌‌‌آبادی، وزیر صمت در گفت‌‌‌وگو با خبرگزاری تسنیم، موضوع مخالفت خود با واردات خودروهای چینی را تکذیب نکرد. وی ماه گذشته سفری به چین داشت و از برخی شرکت‌های خودروساز این کشور بازدید کرد. برخی از فعالان داخلی صنعت قطعه، سفر وزیر صمت به چین را بی‌‌‌توجهی به تولید داخل تعبیر کردند.
وزیر صمت مخالفت با واردات چینی‌‌‌ها را تکذیب نکرد

به گزارش خودرونامه، با این حال وقتی در این مصاحبه از وزیر صمت پرسیده شد که آیا با واردات خودروهای چینی مخالف است، این موضوع را تکذیب نکرد و تنها گفت: خودروسازان در حوزه خودروهای برقی باید تمرکز ویژه‌ای به تولید خودرو متناسب با اقلیم کشور خودمان داشته باشند تا بتوانیم نتایج مناسبی به دست آوریم و بر واردات خودروهای برقی تمرکز نکنند.

وی با اعلام اینکه در بحث واردات خودرو ما در پی رفع ناترازی در صنعت خودرو هستیم، افزود: در حوزه خودرو با تنوع رنگ، مدل و تکنولوژی روبه‌رو هستیم و تا زمانی که این ناترازی‌ها وجود داشته باشد برای مدیریت بازار، واردات مناسب است.

وزیر صنعت تاکید کرد: وزارت صنعت برنامه‌‌‌های مختلفی برای رفع ناترازی در صنعت خودرو دارد که از‌‌‌ آن جمله می‌توان به وضع تعرفه‌‌‌ها اشاره کرد. ما می‌‌‌خواهیم رقابتی سودمند به نفع ظرفیت ملی کشور ایجاد کنیم که در این مسیر به نظر می‌رسد در وضعیت مناسبی قرار داریم.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین