به گزارش خودرونامه به نقل از مهر، به این ترتیب سهم منابع آلاینده متحرک خودروهای سواری ۱۴درصد، تاکسیها حدود ۲.۵درصد، موتورسیکلتهای کاربراتوری بنزینی ۱۰درصد، وانتها ۲درصد، مینیبوسهای گازوئیلی ۴درصد، اتوبوسهای شرکت واحد نزدیک به ۶درصد، سرویسهای ادارات و اتوبوسهای سرویس ۷.۵درصد و کامیونها هم نزدیک به ۱۶درصد و جمعا حدود ۶۰درصد آلودگی هوای شهر تهران ناشی از ذرات معلق منتشرشده از خودروهاست.
آلایندههای گازی همین خودروها هم ۸۲درصد است که سهم خودروهای سواری نزدیک به ۳۸درصد، تاکسیها ۹.۵درصد، موتورسیکلت ۲۱درصد، وانت نزدیک به ۱۰درصد، مینیبوس ۰.۸درصد، اتوبوس ۰.۵درصد، اتوبوس سرویس ۰.۴درصد و کامیونها ۳.۵درصد برآورد میشود.
بنابراین کیفیت سوخت و کنترل آلایندههای متحرک مخصوصا آنهایی که در طول روز مسافت طولانیتری را طی میکنند (از قبیل اتوبوسهای شرکت واحد، تاکسیهای شهری و آنلاین و…) از طریق رعایت موضوع معاینه فنی و کنترل و جرایم معاینه فنی آنها در صورت آلایندگی، بهشدت تاثیرگذار است.
با توجه به مسائل مزبور اگر دولت به دنبال کاهش مصرف سوخت در کشور و البته کنترل آلودگی هواست، اصلیترین راهکار افزایش کیفیت تولید خودروهای بنزینی و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست