جمعه 14 ارديبهشت 1403-18:52 شمسی /5/3/2024 6:52:27 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60982
  • زمان انتشار:سه شنبه 14 آذر 1402-7:10

پس از انتظاری طولانی اولین سری وانت سایبرتراک به مشتریان تحویل داده شد. ایلان ماسک، مدیر تسلا، در مراسمی که در کارخانه این شرکت در تگزاس برگزار شد، گفت که با آمدن این وانت، چهره خیابان‌های آمریکا برای همیشه تغییر خواهد کرد.
سایبرتراک تسلا بالاخره عرضه شد

به گزارش BBC، تسلا کانسپتی از سایبرتراک را چهار سال پیش نمایش داد و قرار بود تولید خودرو در سال ۲۰۲۱ آغاز شود. اما ایلان ماسک بهار امسال گفت که نوآوری در ظاهر و روش تولید این خودرو آن‌قدر زیاد بود که تسلا ناچار شد عرضه آن را به تاخیر بیندازد. ظاهر سایبرتراک با وانت‌های موجود در بازار کاملا فرق دارد. تسلا می‌گوید طراحی و مهندسی وانت‌ها در هفتاد‌ سال گذشته تقریبا تغییری نکرده و این شرکت می‌خواست وانتش را با نگاهی تازه طراحی کند.
برای اولین بار در صنعت خودرو بدنه خودرو با آلیاژی ویژه از فولاد ضدزنگ ساخته شده است. استفاده از این فلز در بدنه باعث محکم شدن خودرو شده است. تسلا با پخش ویدئویی در مراسم هفته گذشته نشان داد که بدنه سایبرتراک ضدگلوله است.

فولاد ضدزنگ آن‌قدر محکم است که فرم دادن به آن آسان نیست و این یکی از دلایلی است که باعث نامتعارف بودن طرح خودرو شده است. انتخاب این فلز باعث شد برخی از تحلیلگران درباره ممکن بودن تولید انبوه سایبرتراک تردید داشته باشند. تسلا برای نمایش قدرت و سرعت سایبر بیست، ویدئویی نمایش داد که در آن خودرو در حالی که یک پورشه ۹۱۱ را یدک می‌کشد با یک پورشه ۹۱۱ مسابقه داده و برنده می‌شود.

قیمت پایه سایبر بیست ۹۹هزار و ۹۹۰ دلار است. همه خودرو‌ها بدون رنگ شدن به مشتری تحویل داده خواهد شد. مشتریان برای تغییر رنگ می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای اضافی روکشی پلاستیکی به رنگ سفید یا سیاه سفارش دهند. تسلا در سال ۲۰۲۴ مدل دیگری از سایبرتراک خواهد ساخت که دو موتور الکتریکی دارد. قدرت این مدل ۶۰۰اسب‌بخار است و با هر بار شارژ ۳۴۰مایل (۵۴۷کیلومتر) حرکت می‌کند.

شتاب صفر تا ۹۶کیلومتر در ساعت این مدل ۴.۱ثانیه است. قیمت پایه این مدل ۷۹هزار و ۹۹۰دلار است. ارزان‌ترین مدل که قرار است با قیمت ۶۰هزار و ۹۹۰ دلار فروخته شود در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه خواهد شد. هنگامی که تسلا در سال ۲۰۱۹ کانسپت سایبرتراک را رونمایی کرد، قرار بود قیمت پایه خودرو چهل‌هزار دلار باشد.
منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین