شنبه 15 ارديبهشت 1403-15:28 شمسی /5/4/2024 3:28:51 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:60572
  • زمان انتشار:يکشنبه 7 آبان 1402-7:34

ایلان ماسک، مدیر تسلا، گفته تولید وانت سایبرتراک آن‌قدر پیچیده است که کارخانه با این خودرو «گور خود را کنده است.» 
سایبرتراک، تسلا را به دردسر انداخت

به گزارش BBC، تسلا سایبرتراک را چهار سال پیش رونمایی کرد. قرار بود خودرو در سال ۲۰۲۱ با قیمت پایه چهل‌هزار دلار به بازار عرضه شود، اما ظاهر نامتعارف خودرو باعث شد تولیدش بارها به تاخیر بیفتد. قرار است اولین سری خودرو در تعدادی بسیار محدود یک ماه دیگر به مشتریان تحویل داده شود، اما انتظار می‌رود قیمت نهایی بسیار گران‌تر و حدود هشتاد هزار دلار باشد.
در طول ماه‌های گذشته گزارش‌های زیادی از دردسرهای تسلا برای ساخت سایبرتراک منتشر شده است. عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی از سایبرتراک منتشر شده که اشکالاتی را در بدنه استیل براق خودرو نشان می‌دهد. فاصله بین پنل‌های خودرو هم در عکس‌هایی که منتشر شده زیاد است که اشکالات در خط تولید سایبرتراک را نشان می‌دهد. ایلان ماسک هفته گذشته در نشستی با سرمایه‌گذاران کارخانه گفت این دردسرها در ساخت هر محصول جدید عادی است، اما سایبرتراک بسیار متفاوت و پیشرفته‌تر از خودرو‌های امروزی است و تسلا با تصمیم بلندپروازانه برای ساخت آن «گور خود را کنده است».

او گفت کارخانه‌ برای کسب درآمد از سایبرتراک باید زمان زیادی صبر کند. سایبرتراک خودروی بسیار مهمی برای تسلاست. از هر پنج خودرویی که در آمریکا و کانادا فروخته می‌شوند یکی وانت است. خودروسازان زیادی به‌سرعت در حال ساخت وانت‌های الکتریکی هستند تا سهم خود را از این بازار پرسود افزایش دهند. تسلا علاوه بر سایبرتراک، تولید یک خودروی ارزان را هم در برنامه دارد. آقای ماسک در دیدارش با سرمایه‌گذاران درباره زمان عرضه این خودرو سکوت کرد، اما گفت این خودرو پیچیدگی‌های سایبرتراک را ندارد. انتظار می‌رود خودروی ارزان تسلا که گفته می‌شود نامش تسلا ۲ است با قیمت پایه ۲۵هزار دلار در سال ۲۰۲۶ به بازار بیاید.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین