يکشنبه 16 ارديبهشت 1403-4:49 شمسی /5/5/2024 4:49:24 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:59240
  • زمان انتشار:شنبه 8 مهر 1402-7:20

تحقیق یک موسسه اروپایی نشان داده که می‌توان در اروپا خودرو‌های الکتریکی ارزانی ساخت که برای تولیدکننده سودآور باشد. موسسه «حمل‌و‌نقل و محیط زیست»، که هدفش کاهش آلودگی وسایل نقلیه است، در تحقیق خود نشان داده که می‌توان خودرویی با قیمت ۲۵هزار یورو ساخت که برای کارخانه سازنده ۴درصد سود داشته باشد.
خودروهای ارزان برقی به اروپا می‌آیند؟

به گزارش BBC، قیمت بالای خودرو‌های الکتریکی نسبت به خودرو‌های بنزینی از دلایل مهم عدم‌استقبال مردم از این خودرو‌هاست. از طرفی خودروسازان اروپایی می‌گویند هزینه سنگین ساخت در اروپا باعث شده آنها نتوانند خودرو‌های الکتریکی ارزان تولید کنند. براساس قوانینی که در اتحادیه اروپا وضع شده، از سال ۲۰۳۵ فروش خودرو‌های غیرالکتریکی ممنوع خواهد شد. بررسی‌ها نشان داده عرضه خودرو‌های الکتریکی با قیمت ۲۵هزار یورو باعث خواهد شد استقبال از این خودرو‌ها بسیار زیاد شود.

موسسه حمل‌و‌نقل و محیط زیست در تحقیق خود نشان داده که امکان ساخت این خودرو وجود دارد. در این تحقیق آمده که خودروی ۲۵هزار یورویی می‌تواند با استفاده از باتری‌های ارزان‌تر با هر بار شارژ بین ۲۵۰ تا ۳۰۰کیلومتر حرکت کند. در‌حال‌حاضر ارزان‌ترین خودروی الکتریکی در بازار اروپا را شرکت رومانیایی داچیا می‌فروشد. قیمت داچیا اسپرینگ، که در چین تولید و به اروپا صادر می‌شود، در فرانسه ۲۰هزار و ۸۰۰یورو است. با یارانه دولتی قیمت این خودرو به کمتر از ۱۶هزار یورو کاهش می‌یابد. صادرات خودروهای چینی ارزان باعث نگرانی سیاستمداران و خودروسازان اروپایی شده است. خودروسازان چینی زیادی قصد دارند خودرو‌های ارزان به اروپا صادر کنند.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین