شنبه 15 ارديبهشت 1403-18:23 شمسی /5/4/2024 6:23:51 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:58104
  • زمان انتشار:سه شنبه 21 شهريور 1402-7:59

شبکه سوپرشارژ تسلا به‌تازگی به ۵۰هزار کانکتور (غرفه) جداگانه که در سطح جهانی نصب شده است، گسترش یافته است.
گسترش شبکه سوپرشارژ تسلا

این خبر در ۸ سپتامبر ۲۰۲۳ توسط این شرکت به اشتراک گذاشته شد، یعنی حدود ۱۱ سال پس از اینکه اولین دسته از شش مکان سوپرشارژ در سپتامبر ۲۰۱۲ به طور رسمی راه‌اندازی شد.
از آن زمان، تعداد ایستگاه‌ها به بیش از ۵هزار غرفه افزایش یافت تا تسلا سوپرشارژ را به بزرگ‌ترین شبکه شارژ سریع در جهان تبدیل کند. بیشتر سایت‌ها در آمریکای شمالی (بیش از ۲هزار) و در منطقه آسیا و اقیانوسیه (بیش از ۲هزار) و پس از آن اروپا (بیش از هزار) قرار دارند.

طبق داده‌ها، به طور متوسط، تقریبا ۹ غرفه سوپرشارژ در هر سایت وجود دارد، اگرچه تعداد دقیق ممکن است به طور قابل‌توجهی از تنها دو غرفه تا بیش از ۸۰ غرفه متفاوت باشد.

هنگام تجزیه و تحلیل شبکه سوپرشارژ تسلا، باید به خاطر داشته باشیم که این شبکه یک شبکه ثابت نیست، بلکه سه شبکه متفاوت است - با دوشاخه‌های فیزیکی متفاوت، بسته به بازار. در آمریکای شمالی و در برخی بازارهای دیگر، تسلا از رابط شارژ داخلی توسعه‌یافته خود (به نام NACS) استفاده می‌کند. در چین، سوپرشارژرها با استاندارد GB/ T سازگار هستند، درحالی‌که در اروپا و در بیشتر نقاط جهان، تسلا از دوشاخه‌های سازگار با CCS۲ استفاده می‌کند.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین