جمعه 28 ارديبهشت 1403-10:33 شمسی /5/17/2024 10:33:03 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:54774
  • زمان انتشار:شنبه 21 مرداد 1402-7:33

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: زیرساخت‌های لازم برای برقی‌شدن خودروها در شهر تهران، با راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ، تا پایان امسال فراهم می‌شود.
وزیر صمت: زیرساخت برقی‌شدن خودروها در تهران تا پایان سال مهیا می‌شود

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، عباس علی‌آبادی روز پنجشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دفتر امام جمعه این شهر افزود: انتظار مردم در مورد بازار خودرو انتظار به حقی است، اما همه مشکلات خودرو متوجه خودروساز نیست.

وی بیان کرد: ۷۲ ایستگاه شارژ سریع خودرو در تهران تا هفته دولت راه‌اندازی می‌شود و تا ۵۰۰ کیلومتر امکان طی مسیر روزانه برای خودرو به همراه دارد و این مساله به شدت دارای صرفه اقتصادی است.

وی افزود: نظارت مهم است، اما خود تنظیمی مهم‌تر است و به شرکت‌های خودروساز اعلام شده به سمت تولید خودروهای برقی داخلی پیش بروند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرصت ورود خودرو برقی فرصتی تاریخی است و باید همراستای دنیا استفاده از خودرو برقی در کشور افزایش یابد. مشکلی در تامین برق خودروهای برقی وجود ندارد و می‌توان از پریز پنج آمپر برق برای شارژ خودرو در مناطق روستایی و شهری استفاده کرد.

مصرف سرسام‌آور روزانه ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین در ایران

وزیر صمت بیان کرد: روزانه ۱۴۰ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود و این میزان مصرف بالاست و در هیچ‌کجای دنیا اینطور نیست؛ وقت آن است که خودروها برقی شوند.
وی با بیان اینکه توجه به زیرساخت‌ها لازمه حمایت از تولید است، گفت: شرکت‌های صادرات‌محور بدون دغدغه ارز خود را مصرف می کنند و دولت به دنبال اجرای طرحی برای سهولت تولید در این بخش است.

وی با اشاره به ظرفیت و بهره‌وری بالای نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری در سمنان، افزود: ۹۰ درصد تجهیزات نیروگاه‌ها به صورت بومی ساخته می‌شود که دستاورد قابل توجهی است.

علی‌آبادی بیان کرد: یکی دیگر از چالش‌های صنعت، کم آبی است و تخصیص سه درصد آب به صنعت استان سمنان اندک است و باید افزایش یابد.

دولت در مساله ارز، به فکر تولیدکنندگان است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تجارت تناسب بین تولید و مصرف است و وزارت صنعت، معدن و تجارت با راهبرد صادرات و واردات تناسب‌بخشی در بازار را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: ایجاد زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی یک ضرورت است و باید فرآوری مورد توجه باشد، حتی اگر لازم باشد، مواد اولیه به سختی یافت و وارد شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه لازمه پویایی و شکوفایی اقتصاد است و باید ارتباط به منظور رفع نیازهای پژوهشی و بهره‌مندی از آخرین دستاورد صنعت تقویت شود.

علی‌آبادی بیان کرد: هر شرکت کالای صادراتی دارد، ارز صادرات به شرکت پرداخت می‌شود تا دغدغه تامین مالی در تولید نداشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های صادرات‌محور از این پس می‌توانند بدون دغدغه ارز خود را مصرف کنند و دولت به دنبال اجرای این طرح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی آبادی وزیر صنعت ، معدن و تجارت امروز نوزدهم مرداد ۱۴۰۲ برای بازدید و افتتاح چند واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان با استقبال سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان، یادگار احمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان و تعدادی از مسوولان استانی وارد شهرستان گرمسار شد.

حضور در نشست فعالان اقتصادی استان و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان از دیگر برنامه های سفر یک روزه علی آبادی به استان سمنان است.

گفتنی است، رییس هیات سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، معاون صنایع حمل و نقل وزارت و دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور علی آبادی مقام عالی وزارت صمت را در این سفر همراهی می کنند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین