جمعه 14 ارديبهشت 1403-23:8 شمسی /5/3/2024 11:08:24 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52640
  • زمان انتشار:دوشنبه 2 مرداد 1402-7:37

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مدیرعامل شرکت سایپا از واردات ۲هزار خودروی خارجی به کشور توسط این شرکت خبر داد و گفت: بنا داریم ۴ دستگاه خودروی خارجی دیگر نیز به کشور وارد کنیم. 
ورود خودروسازان به واردات کارکرده‌ها

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا، الله‌وردی دهقانی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست دیروز کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در این جلسه موضوع واردات خودرو و همین‌طور قیمت خودروهای داخلی و مشکلات تامین قطعه با حضور مدیران عامل شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو و شرکت‌های قطعه‌سازی و معاون وزارت صمت در امور صنعت خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه خودروسازان نسبت به قیمت‌گذاری خودرو گله‌مند بودند و این نوع قیمت‌گذاری فعلی را دستوری دانستند.
وی اظهار کرد: خودروسازان در جلسه عنوان کردند که ما با این وضعیت قیمت‌گذاری خودروها متحمل ضرر و زیان می‌شویم و دولت باید برای بخش خودروسازی اعتباراتی را تخصیص داده و در اختیار خودروسازان قرار دهد.

دهقانی خاطرنشان کرد: در بحث واردات خودرو نیز هم خودروسازان و هم قطعه‌سازان گله‌مند بودند و عنوان می‌کردند که امکان تولید و تامین قطعات خودروهای خارجی در داخل وجود ندارد و ارز کافی نیز برای واردات قطعات خودروهای خارجی در اختیار نیست.

وی افزود: در این جلسه مدیرعامل شرکت سایپا عنوان کرد که این شرکت تاکنون ۲هزار دستگاه خودروی خارجی به کشور وارد کرده و مقدمات واردات ۴هزار دستگاه خودروی خارجی دیگر نیز در حال انجام است تا این خودروها نیز به کشور وارد شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: مدیرعامل شرکت سایپا گفت که ما می‌توانیم واردات خودروی دست‌دوم را به کشور انجام دهیم و به این موضوع نیز ورود خواهیم کرد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین