جمعه 14 ارديبهشت 1403-10:34 شمسی /5/3/2024 10:34:46 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52588
  • زمان انتشار:پنجشنبه 29 تير 1402-8:10

 وفاداری به برند خودرو نشان می‌دهد که خانواری که یک خودروی خاص را داراست، چقدر احتمال دارد برای خرید بعدی خود به همان برند بازگردد.
کاهش وفاداری به خودروهای لوکس

در‌حال‌حاضر، جنرال موتورز پیشتاز است، عمدتا به لطف مجموعه متنوع خود، از جمله شورولت، کادیلاک، جی‌ام‌سی و بیوک. با ارائه مجموعه‌ای از وسایل نقلیه از طریق چندین مارک، مالکان ممکن است احساس کنند مجبور هستند در اکوسیستم آن شرکت بمانند و وفاداری را افزایش دهند. در بخش لوکس، وفاداری به برند چندان رایج نیست. در واقع تقریبا برای همه خودروسازان این موضوع به گذشته مربوط می‌شود.

در بخش برندهای لوکس، در چهار ماه اول سال، کمتر از نیمی از خانوارها پس از بازگشت به بازار، همان برند را خریداری کردند. لندرور شاهد بود که ۸/ ۴درصد از خانوارهایش تسلا را به عنوان خودروی بعدی خود خریداری کردند، اما این رقم نسبت به ۱/ ۶درصد در سال گذشته اندکی کاهش داشت. حتی با در نظر گرفتن این مثال، خانوارهای صاحب خودروهای لوکس در حال خرید تسلا هستند.

نکته مهم در اینجا این است که تسلا از زمان مدل Y در اوایل سال ۲۰۲۰، خودروی جدیدی را روانه بازار نکرده است. تسلا طیف گسترده‌ای از محصولات را ارائه نمی‌دهد. با‌این‌حال، نفوذ تسلا در میان دیگر خودروسازان لوکس قابل توجه است.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین