سه شنبه 25 ارديبهشت 1403-20:30 شمسی /5/14/2024 8:30:54 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52433
  • زمان انتشار:پنجشنبه 15 تير 1402-7:56

ترخیص خودروهای سوپر‌لوکس بازیکنان تیم ملی با توجه به عدم شفاف‌سازی در خصوص منشأ ارز و همچنین قیمت بالای ۴۰‌هزار دلار برخی از آنها، همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
ابهام در ترخیص خودروهای فوتبالیست‌ها

به گزارش خودرونامه به نقل از تسنیم، خودروهای مذکور اواسط اردیبهشت‌ماه وارد یکی از بنادر مهم جنوب کشور شده و هم‌‌اکنون در دو انبار جداگانه (مسقف و سرباز) نگه‌‌داری می‌شوند. مهلت اولیه توقف خودروهای مذکور در نیمه مردادماه (حدود یک ماه دیگر) به پایان خواهد رسید و باید از سوی گمرک این موضوع تعیین‌تکلیف شود. اولین و مهم‌ترین چالشی که در خصوص ترخیص این خودروهای سوپرلوکس وجود دارد، مشخص نبودن منشأ ارز وارداتی آنهاست.

طبق قوانین ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به منظور مقابله با قاچاق ارز و مدیریت منابع و مصارف ارزی، جز در مواردی که به تشخیص شورای امنیت کشور یا شورای عالی امنیت ملی ضرورت یا مصالح کشور اقتضا کند، کلیه واردکنندگان کالا موظف‌اند منشأ ارز کالای وارداتی خود را پس از ثبت سفارش و قبل از ترخیص، در سامانه اظهار کنند. تا کنون هیچ‌گونه شفاف‌سازی در خصوص منشأ ارز خودروهای سوپرلوکس وارداتی بازیکنان تیم ملی صورت نگرفته و ابهام مهمی که در این خصوص وجود دارد و بانک مرکزی نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد و باید در خصوص آن توضیح دهد، تعیین منشأ ارز این خودروهاست. حتی اگر مجوز ثبت سفارش خاص نیز صادر شده باشد بانک مرکزی باید حداکثر دقت را در مورد منشا ارز خودروهای مذکور لحاظ کند و در این مورد شفاف‌سازی صورت گیرد. همچنین دیگر ابهامی که در خصوص واردات این خودروها مطرح است، ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۴۰هزار دلار است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین