سه شنبه 18 ارديبهشت 1403-21:18 شمسی /5/7/2024 9:18:36 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52417
  • زمان انتشار:چهارشنبه 14 تير 1402-7:37

یک شرکت نوپای آمریکایی به نام تلو (Telo) طرح‌هایی از یک وانت الکتریکی منتشر کرده که می‌گوید با ابعاد یک هاچ‌بک کوچک، امکانات یک وانت بزرگ را دارد.
طراحی وانت آمریکایی جدید

به گزارش BBC شرکت تلو توسط دو مهندس جوان به نام جیسون مارکز و فارست نورث تاسیس شده است. آقای مارکز متخصص سیستم‌های خودران است. آقای نورث سابقه کار در شرکت تسلا را دارد و پیش از این تجربه‌‌ای ناموفق در تاسیس یک کارخانه موتورسیکلت الکتریکی داشت.

وانت آنها را ایو بهار طراحی کرده که سابقه‌ای در صنعت خودرو ندارد اما به خاطر طرح‌هایش برای سامسونگ و تولیدکنندگان پوشاک مثل پوما و پرادا مشهور است. طول خودرو ۳۸۶ سانتی‌متر است و هم‌اندازه مینی‌کوپر است، اما ارتفاعش بیشتر است و برخلاف وانت‌های موجود در بازار کاپوت کشیده‌ای ندارد. این ترکیب باعث شده جای بار و سرنشینان حداکثر باشد. تلو قابلیت تغییر زیادی دارد و بسته به نیاز می‌توان جای بار یا سرنشین‌ها را بیشتر کرد.

یک ردیف صندلی مخفی هم زیر جای بار است که می‌توان آن را باز کرد و با گذاشتن یک سقف روی جای بار ظرفیت خودرو را به هشت نفر افزایش داد. وانت تلو دو موتور الکتریکی دارد که در مجموع ۵۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. کارخانه آمریکایی می‌گوید خودرو با هر بار شارژ می‌تواند تا ۵۵۰ کیلومتر حرکت کند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین