پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403-7:30 شمسی /5/2/2024 7:30:36 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52351
  • زمان انتشار:چهارشنبه 7 تير 1402-14:46
نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌‌داران خودرو تهران:

به‌ نظر برخی کارشناسان بازار خودرو به نسبت افزایش نرخ ارز در سال‌های گذشته در یک ماه اخیر سیگنال‌ های متفاوتی از خود نشان داده، این در حالی است که ارز پس از یک افت قیمت شدید دوباره بر مدار صعود قرار گرفته اما تاثیر چندانی بر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی نداشته است.
متقاضیان خرید خودرو معطل کاهش بیشتر قیمت‌ ها نمانند

به گزارش خودرونامه به نقل از دنیای خودرو، در ادامه اسد کرمی، نایب‌رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران به بیان نظرات خود می‌پردازد.

همواره نرخ محصولات خودروسازان و وارداتی‌ها متناسب با نرخ ارز شناور بوده، به نظر شما رشد نرخ ارز طی دو هفته گذشته بر بازار خودرو چه میزان تاثیرگذار بوده است؟

افزایش نرخ دلار تاثیر چندانی بر قیمت خودروهای داخلی و وارداتی نداشته و افزایش قیمت برخی خودروها نیز در حد یک تا 2 میلیون تومان بوده؛ وضعیت کنونی معاملات در بازار خودرو در رکود است و خرید و فروش در بازار خودرو به سمت صفر میل کرده و معامله‌ای در بازار انجام نمی‌شود.

بسیاری از فعالان صنعت و بازار خودرو بر این باورند که واردات خودرو اعم‌از نو و دست‌دوم می‌تواند فنر متراکم بازار خودرو آزاد کند،ا آیا واردات 200 هزار دستگاهی وعده داده‌شده دولت می‌تواند نیاز خودرو متقاضیان را رفع کند؟

تاثیر تصویب لایحه واردات خودروهای نو و تاثیر آن بر بازار خودرو با توجه به عدم تحقق این وعده غیرقابل‌بررسی است. اما با توجه به دغدغه خدمات پس از فروش و تامین قطعات خودروهای دست‌دوم برای خریداران خودرو این موضوع نیز تاثیری بر بازار خودرو نداشته است.

به‌نظر فعالان بازار خودرو محصولات خودروسازان داخلی در کف قیمتی قرار دارند و از این نرخ عقی‌ نشینی نخواهند کرد، حال با توجه کاهش تقاضا در بازار و عدم مراجعه متقاضیان واقعی به باز هم رکود در بازار خودرو ادامه خواهد داشت؟

به خریداران خودرو به‌خصوص مصرف‌کنندگان واقعی توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید دارند نسبت‌به انجام آن اقدام کنند و منتظر تغییر نرخ ارز، مسایل سیاسی و سایر مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت‌ها نباشند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین