دوشنبه 17 ارديبهشت 1403-2:12 شمسی /5/6/2024 2:12:26 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:52280
  • زمان انتشار:پنجشنبه 1 تير 1402-7:51

هرچند گفته می‌شد ایالات متحده به طور معمول از اروپا و سایر مناطق از نظر پذیرش خودروهای الکتریکی عقب مانده است، اما حالا دیگر این‌طور نیست. 
آمریکا دومین بازار خودروهای برقی

طبق تحقیقات بازار فناوری کانترپوینت، فروش خودروهای برقی آمریکا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹درصد افزایش یافته است و این موضوع به آمریکا کمک می‌کند تا به دومین بازار بزرگ خودروهای الکتریکی جهان تبدیل شود. این گروه تحلیلی می‌گوید تنها چین بازار بزرگ‌تری از آمریکاست.
اعتقاد بر این است که اعتبارات مالیاتی خودروهای الکتریکی نقش مهمی در افزایش فروش داشته است. به گفته کانترپوینت، در جایی که فروش خودروهای موتور احتراقی ثابت بود، خودروهای الکتریکی افزایش یافتند. تسلا ۷/ ۶۲درصد از فروش خودروهای برقی را در این سه‌ماهه به خود اختصاص داده و مدل Y و مدل ۳ دو رتبه اول را کسب کردند.

جنرال موتورز با بولت EUV و بولت معمولی رتبه دوم را کسب کرد و فولکس واگن به لطفID.۴ در رده سوم قرار گرفت. کانترپوینت نسبت به آینده فروش خودروهای الکتریکی آمریکا خوش‌بین است.

این در حالی است که قوانین بازنگری‌شده فهرست خودروهای مشمول دریافت اعتبار مالیاتی را محدود کرده است. افزایش تولید داخلی برخی از خودروهای برقی، مانند فولکس واگن ID.۴ و مدل‌های آینده هیوندایی، باید محدوده خودروهای واجد شرایط دریافت اعتبار را افزایش دهد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین