يکشنبه 11 خرداد 1404-17:14 شمسی /6/1/2025 5:14:17 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:51969
  • زمان انتشار:دوشنبه 1 خرداد 1402-8:52

اول آوریل کوجی ساتو به جای آکیو تویودا در شرکت خودروسازی ژاپنی، به عنوان مدیرعامل منصوب شد.
چالش بزرگ تویوتا

وی در مصاحبه‌ای مفصل، در مورد اینکه چگونه پرفروش‌ترین خودروساز جهان باید برای کاهش آلایندگی خود عمل کند توضیحاتی ارائه داد. او توضیح داد که راه‌حل واحدی وجود ندارد و تنها می‌توان گفت برنامه سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مختلف است. به گفته کوجی ساتو تویوتا با موانع زیادی روبه‌روست، چراکه دوام باتری‌های حالت جامد همچنان یک «چالش بزرگ» است. با این حال، او همچنان خوش‌بین است که «اگر ما از این مرحله عبور کنیم به کارآیی انرژی واقعا فوق‌العاده خواهیم رسید. ما در این راه هستیم حرکت می‌کنیم اما هنوز به زمان نیاز داریم.» در ژانویه ۲۰۲۲، تویوتا اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ یک باتری هیبریدی با باتری حالت جامد برای فروش خواهد داشت.
به گفته این مهندس ۵۳ساله، سوخت‌های مصنوعی نیز برای تکامل نیاز به زمان دارند. وی خاطرنشان کرد: انرژی لازم برای ایجاد سوخت‌های الکترونیکی هنوز بسیار زیاد است و تنها پیشرفت بیشتر فناوری آنها را برای تولید انبوه امکان‌پذیر می‌کند. شایان ذکر است که پورشه تولید سوخت مصنوعی را در کارخانه خود در شیلی آغاز کرده است، زیرا این شرکت معتقد است ICE با وجود آینده اجتناب‌ناپذیر خودروهای برقی قابل‌نجات است.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین