شنبه 15 ارديبهشت 1403-23:36 شمسی /5/4/2024 11:36:34 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:51828
  • زمان انتشار:يکشنبه 17 ارديبهشت 1402-14:6
طبق آمار کدال و در فروردین امسال:

آمار تولید سه خودروساز بزرگ کشور در حالی اعلام شد که طبق گزارش ارسالی ایران خودرو به بورس، این شرکت تولید یکی از محصولات خود را در فروردین متوقف کرده است.
تولید رانا متوقف شد

به گزارش خبرنگار خودرونامه، وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنان از ارائه جزئیات آمار تولید خودرو خودداری می کند، با این حال گزارش هایی که خودروسازان به بورس کالا ارائه داده اند، بیانگر عملکردشان در فروردین امسال است.

طبق اطلاعات ارائه شده از سوی سه خودروساز بزرگ کشور که در سایت کدال منتشر شده، تولید سه خودروساز بزرگ داخلی (ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو) در فروردین امسال و نسبت به ماه مشابه سال گذشته رشد حدودا 30 درصدی را به خود می بیند. این رشد در حالی به دست آمده که در لیست ارائه شده، جای برخی خودروها خالی است. جدا سمند معمولی و تیبا که با اعلام رسمی ایران خودرو و سایپا تولیدشان متوقف شده، در آمار تولید فروردین، هیچ تولیدی برای رانا نیز ثبت نشده است.

آمار کدال می گوید ایران خودرو در نخستین ماه امسال حتی یک دستگاه رانا را نیز به تولید نرسانده است. این در حالی است که ایران خودرویی ها طی فروردین سال گذشته بیش از هزار و 700 دستگاه رانا را به تولید رسانده بودند.

رانا یکی از محصولات نسبتا کم تیراژ ایران خودرو به شمار می رود که آبی های جاده مخصوص آن را در دهه 80 روی پلت فرم پژو 206 صندوقدار ساختند. باید منتظر ماند و دید آیا ایران خودرو قصد دارد به تولید رانا برای همیشه پایان دهد یا توقف تولید این خودرو مقطعی و تنها مختص فروردین بوده است. رانا جزو خودروهایی است که در جریان فروش یکپارچه اواخر اسفند، بخشی از ظرفیت آن پر نشد.از همین رو ایران خودرویی ها در جریان ویرایش ثبت نام کنندگان (آنها که نوبت تحویل خودرویشان سال آینده بود و می خواستند آن را با محصول دیگری که موعد تحویلش امسال است، تعویض کنند) این محصول را جزو خودروهای تعویضی قرار دادند.

  


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین