يکشنبه 30 ارديبهشت 1403-5:58 شمسی /5/19/2024 5:58:12 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:5176
  • زمان انتشار:سه شنبه 8 بهمن 1398-8:38
شنیده‌ها از ایران‌خودرو حکایت دارد

بنابر اعلام ایران‌خودرو، قرار بود پژو 301 تا پایان امسال یا اوایل سال آینده وارد فاز تولید انبوه شده و به بازار بیاید، این در حالی است که ظاهرا برنامه عرضه این محصول به تعویق اتفاده است. این خودرو یکی از سه محصولی است که قرار بود پژو در دور جدید حضورش در ایران، آن را تولید کند.
تاخیر در عرضه پژو ۳۰۱ ایرانی

راز تاخیر در تولید ۳۰۱

به گزارش خودرونامه، رونمایی رسمی از پژو 301 ایرانی و آغاز تولید انبوه این خودرو که قرار بود انتهای امسال یا اوایل سال آینده صورت گیرد، به دلایل فنی و همچنین تامین نشدن قطعات موردنیاز، به تعویق افتاده است.

پژو 301 یکی از سه محصولی است که پس از عقد قرارداد همکاری مشترک میان ایران خودرو و پژو، نام آن به عنوان یکی از محصولات مدنظر طرفین برای تولید در کشور مطرح شد.

از 301 به عنوان ارزان ترین محصول پژو در قرارداد جدیدیش با ایران خودرو نام برده می شد و آن طور که هاشم یکه زارع مدیرعامل وقت این شرکت عنوان کرد، قرار بود با قیمتی بین 50 تا 60 میلیون تومان عرضه شود. طبق برنامه ریزی ایران خودرو و پژو، 301 دومین محصولی بود که باید در ایران عرضه می شد (قبل از 208 و پس از 2008)، با این حال همه چیز طبق برنامه پیش نرفت. 

ایران خودرویی ها تولید پژو 2008 را آغاز کردند و در حالی که آماده می شدند 301 را نیز روانه خط تولید کنند، تحریم از راه رسید و مانع این کار شد.

با خروج آمریکا از توافق هسته ای و برجام، پژو اعلام کرد در ایران نمی ماند و در نهایت نیز پس از آغاز تحریم علیه صنعت خودرو کشور، چمدان هایش را بست و رفت.

با رفتن پژو، تولید مدل 2008 ادامه یافت، زیرا ایران خودرو توانسته بود دفاصل خروج آمریکا از برجام و تحریم، قطعات موردنیاز برای 16 هزار دستگاه از این محصول را که پیش فروش کرده بود، وارد و ذخیره کند.

اگرچه گمان می رفت با رفتن پژو، پرونده مشارکت این خودروساز فرانسوی با ایران خودرو با همان مدل 2008 بسته شود و دو محصول دیگر به تولید نرسند، اما آبی های جاده مخصوص چندی بعد خبر از داخلی سازی 301 دادند.

🔹ایران خودرویی ها اعلام کردند چون پژو به صورت یک طرفه از قرارداد همکاری مشترک خارج شده، آنها می توانند مدل 301 را خود تولید کنند. مسوولان ایران خودرو تاکید کردند که با داخلی سازی قطعات پژو 301ف این محصول در کشور و بدون نیاز به شرکت مادر به تولید خواهد رسید. 

🔹تیر ماه امسال، ایران خودرو از خط تولید آزمایشی پژو 301 رونمایی و در مراسم مربوطه اعلام شد این محصول در سال اول تولید (سال 99) تیراژی 100 هزار دستگاهی خواهد داشت. همچنین اعلام شد تیراژ پژو 301 در سال دوم به 170 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت، آن هم با داخلی سازی بالغ بر 80 درصدی.

🔹در آن مراسم مدیرعامل ایران خودرو (هاشم یکه زارع که البته چند ماه است جای خود را به فرشاد مقیمی داده)، اعلام کرد اولین سری از پژو 01 های داخلی سازی شده، در اردیبهشت 99 به دست مشتریان خواهد رسید. همچنین قرار بود رونمایی رسمی از پژو 301 ایرانی و آغاز تولید انبوه آن از انتهای امسال آغاز شود. 

🔹با این حال اما شنیده ها از تاخیر در آغاز تولید انبوه و عرضه پژو 301 به بازار دارد. گویا پژو 301 ایرانی مشکلاتی در عرصه تامین قطعات و تاییدیه های کیفی دارد و از همین رو دیرتر تولید و عرضه می شود.  


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین