چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403-7:0 شمسی /5/15/2024 7:00:13 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:5143
  • زمان انتشار:سه شنبه 1 بهمن 1398-19:51
در کنار مدیریت و قطعه سازان، کارگران نقش مهمی در رشد تیراژ داشته اند

در جدیدترین آمار اعلامی از سوی ایران خودرو، مشخص شد این شرکت توانسته در دی ماه امسال به رشد بیش از دو برابری تیراژ نسبت به ماه مشابه سال گذشته دست پیدا کند.
مثلث بهبود تولید در ایران خودرو

به گزارش خودرونامه، این رشد در شرایطی به دست آمده که ایران خودرو مانند دیگر خودروسازان کشور با تحریم های سخت و سنگین بین المللی مواجه است، اما مثلث "مدیریت"، "پرسنل" و "قطعه سازان" توانسته اند این اتفاق مهم را در تیراژ رقم بزنند.

در این بین، نقش کارگران بسیار حائز اهمیت به نظر می رسد، چه آنکه همراهی و همدلی آنها زمینه ساز بهبود تیراژ در ایران خودرو شده است.

بر اساس آمار اعلامی، ايران خودرویی ها در دي ماه امسال موفق به تولید 50 هزار و 44 دستگاه خودرو سواری و وانت شده اند، حال آنکه در دی ماه 97، کمتر از 23 هزار دستگاه محصول به تولید رسانده بودند.

با توجه به آمار اعلامی، ایران خودرو در مجموع طی 10 ماه امسال نزدیک به 292 هزار دستگاه انواع محصول سواری و وانت را تولید کرده است.

هرچند با توجه به تیراژ مدت مشابه سال گذشته، ایران خودرو هنوز با رشد منفی دست و پنجه نرم می کند، با این حال تیراژ بیش از 50 هزار دستگاهی در دی ماه، نشان از بهبود روند تولید در این خودروساز بزرگ کشور دارد.

نکته دیگر در مورد تولید ایران خودرو، افزایش تیراژ روزانه این شرکت است. بر این اساس، آبی های جاده مخصوص توانسته اند تیراژ روزانه خود را به بالای دو هزار و 550 دستگاه برساند، آماری که مربوط به آخرین روز دی ماه است.

در کنار اینها، روند تجاری سازی محصولات ناقص در ایران خودرو نیز بهبود قابل توجهی داشته، چه آنکه در 10 ماه امسال بالغ بر 336 هزار دستگاه خودرو دارای کسری قطعه، تجاري سازي و نزديك به همين تعداد نيز تحويل مشتريان و وارد بازار شده است.

به نظر می رسد اگر روند تولید با همین شرایط پیش برود، ایران خودرو می تواند طی سال آینده حداقل به تیراژ 97 خود رسیده یا نزدیک شود.

بهبود رخ داده در روند تولید ایران خودرو آن هم در شرایط تحریمی اما در نتیجه شکل گیری مثلث مدیریت، نیروی انسانی و قطعه ساز حاصل شده است.

در ضلع این مثلث بخش مهمی از هدف رشد تولید را بر عهده گرفته و سهم بسزایی در بیرون کشیدن ایران خودرو از ورطه شوک های تحریم داشته است.

در این بین، مدیریت ایران خودرو توانسته با بهبود ارتباط میان این شرکت و قطعه سازان، تامین داخلی قطعات را ارتقا بدهد و در بحث تامین خارجی نیز تا حد امکان تحریم ها را دور بزند.

در واقع مجموعه مدیریت ایران خودرو از مدیرعامل گرفته تا مدیران تولید و تامین، تا حد امکان از موانع تامین قطعات عبور کرده و به ویژه به واسطه تعامل باقطعه سازان داخلی، زمینه بهبود تیراژ را فراهم آورده اند.

ضلع دیگر این مثلث اما نیروی انسانی به ویژه کارگران هستند که با تحمل مشکلات رخ داده برای ایران خودرو و تلاش و همدلی، فضا را برای افزایش تولید فراهم کرده اند.

طبعا اگر همدلی و تلاش کارگران ایران خودرو نبود، این شرکت نمی توانست از شوک های اولیه تحریم عبور کند و حالا تولید ماهانه اش به بیش از دو برابر ماه مشابه سال گذشته نرسیده بود.

کارگران ایران خودرو در واقع با درک شرایط سخت این شرکت (ناشی از تحریم)، اجازه دادند مدیریت تمرکز خود را روی تامین قطعات گذاشته و تولید را بالا ببرد.

در نهایت اما همراهی قطعه سازان با ایران خودرو نیز دیگر فاکتور مهم در بهبود تولید ایران خودرو است.

قطعه سازان در شرایطی پا به پای ایران خودرو در تولید پیش آمده اند که بخش قابل توجهی از مطالبات شان پرداخت نشده، اما به هر حال اجازه زمین خوردن تولید را در این شرکت نداده اند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین