جمعه 31 فروردين 1403-19:35 شمسی /4/19/2024 7:35:11 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:46272
  • زمان انتشار:دوشنبه 14 آذر 1401-14:24

بر اساس درخواست وزارت صنعت، معدن و تجارت و مطابق مکاتبه گمرک مجوز ترخیص ۲۲۰ دستگاه خودروی تویوتا هایس به یک شرکت خصوصی صادر شد.
توسط گمرک؛ مجوز ترخیص ۲۲۰ دستگاه خودروی وارداتی صادر شد

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر واردات گمرک ایران در مکاتبه‌ای با مدیرکل گمرک بوشهر با توجه به نامه دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت، دستور ترخیص ۲۲۰ دستگاه خودروی وارداتی تویوتا هایس را صادر کرد.

در این مکاتبه آمده است: با توجه به نام هشتم اسفندماه ۱۴۰۰ دفتر مقررات صادرات و واردات منضم به نامه دوم اسفندماه ۱۴۰۰ دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص ۲۲۰ دستگاه خودروی ون تویوتا هایس توسط یک شرکت جهت آماده‌سازی و تجهیز و تبدیل به خودروی امداد و نجات و خدمات شهری با رعایت دقیق مصوبات هیات وزیران موضوع بند (۵) مندرجات ذیل یادداشت فصل ۸۷ کتاب مقررات صادرات و واردات با رعایت ضوابط ثبت سفارش و مقررات مربوطه، نسبت به مورد با رعایت کامل مقررات اقدام کند.

فرایند ترخیص خودروهای مذکور ارتباطی به مجموعه خودروهای رسوبی قبل از سال ۹۷ نداشته و اخیراً وارد گمرک شده‌اند.

ثبت سفارش واردات خودرو هنوز به صورت عملی باز نشده، بر این اساس بایستی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط دولتی، شفاف‌سازی لازم در خصوص صدور مجوز ترخیص و ثبت سفارش این خودروها که فرایند خروج آنها از گمرک در آبان ماه امسال انجام شده، صورت گیرد.

همچنین با توجه به خصوصی بودن شرکتی که مجوز واردات دریافت کرده بایستی در خصوص نکته‌ای که در متن مجوز درباره تغییر کاربری مطرح شده، شفاف سازی انجام شود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین