پنجشنبه 9 فروردين 1403-14:22 شمسی /3/28/2024 2:22:12 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:46226
  • زمان انتشار:پنجشنبه 10 آذر 1401-12:9

تفاهم‌نامه همکاری میان ایران‌خودرو و دانشگاه علوم پزشکی تهران با هدف استفاده از توانمندی‌های علمی و اجرایی طرفین در حوزه سلامت و توسعه همکاری‌های تحقیقاتی و آموزشی به امضا رسید.
امضای تفاهم نامه همکاری میان ایران‌خودرو و دانشگاه علوم پزشکی تهران

به گزارش خودرونامه، این تفاهم نامه در راستای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز توسعه منابع انسانی و به منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت پرسنل و در جهت بهره‌مندی مستمر از امکانات و تجربیات و توانمندی‌های طرفین، منعقد شد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در نشست امضای این تفاهم نامه، ضمن تبریک ولادت با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار به ویژه به پرستاران شاغل در این شرکت، گفت: نیروی انسانی به عنوان سرمایه‌ ارزشمند سازمان به شمار می‌رود و توجه به سلامت جسمی و روان کارکنان یکی از اهم وظایف مدیران در ایران‌خودرو است.
مهدی خطیبی با اشاره به این‌که اقدامات بسیار خوبی در زمینه حفظ سلامت کارکنان و خانواده آنان به ویژه در زمان همه گیری بیماری کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: برای سلامت کارکنان اهمیت بسیار زیادی قائل هستیم و از نگاه ارزشی، اخلاقی و حرفه ای باید این‌طور باشد.
وی تصریح کرد: گروه صنعتی ایران‌خودرو آماده همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران است و زمینه‌های همکاری با این دانشگاه می‌تواند در حوزه تصمیمات کارشناسانه جهت تامین سلامت پرسنل، زمینه‌های اجرایی و آموزشی، تامین آمبولانس برای مجموعه‌های درمانی این دانشگاه و سایر مواردی باشد که با هم‌فکری و برگزاری جلسات متعدد قابل احصاست.


نظم در خطوط تولید ایران‌خودرو درس‌آموز است
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست، تفکیک فعالیت‌ها در خط تولید خودرو را به فعالیت سلول‌های بدن انسان تشبیه کرد و گفت: امروز توفیق بازدید از خط تولید را داشتم که برایم یادآور فعالیت‌های سلول بدن انسان بود و البته این‌کار در بدن انسان بسیار دقیق‌تر و وسیع‌تر از سوی خالق انجام می‌شود.
قناعتی، مرکز طب کار ایران‌خودرو و فعالیت‌های این حوزه را کم نظیر توصیف کرد و گفت: نظم و انضباط شما برای ما نیز درس‌آموز بود.
وی به هزینه سنگین درمان بیماری‌های غیر واگیر اشاره کرد و گفت: بشر سالانه خسارت و هزینه زیادی برای بیماری‌های غیرواگیر پرداخت می‌کند که با یک برنامه‌ریزی ساده می‌توان از ابتلا به بسیاری از آنها پیش‌گیری کرد.
وی غذا و آب سالم، خواب مناسب و زندگی معنوی خوب دوری از دخانیات را موجب پیش‌گیری از ابتلا به بیماری‌های غیر واگیر عنوان کرد و افزود: پیش‌گیری بسیار مقدم بر درمان است و می‌تواند صرفه‌جویی ارزی بسیاری برای ما به همراه داشته باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، ارتباط صنعت و دانشگاه را امری ضروری دانست و با اشاره به فعالیت‌های فناورانه دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران به همت مرحوم دکتر کابلی از سال‌های پیش به عرصه صنعت و تولیدات فناورانه وارد شده به گونه‌ای که اکنون ۱۸۰ محصول با تکنولوژی بالا در دانشگاه تولید شده است.
قناعتی، ربات جراح سینا را قابل رقابت با ربات‌های تولید شده در دنیا توصیف کرد و یادآور شد: علت این موفقیت راه‌اندازی دفتر ارتباط با صنعت در بیمارستان، در کنار فعالیت‌های درمانی بود؛ چرا که محققان ما توانستند از نزدیک در جریان اقدامات درمانی برای بیمار قرار بگیرند و دانشگاه علوم پزشکی تهران همواره در کنار صنعت‌گران بوده و با آنها همکاری دارد.


شنونده دغدغه ها و پیشنهادات پرستاران شاغل در ایران‌خودرو هستیم
در ادامه، مهدی داداشی، قائم مقام هماهنگی و نظارت ایران خودرو، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: در جهان، پرستاری بزرگ‌تر از حضرت زینب(س) وجود نداشته است و به همین دلیل نیز این روز را به نام این شخصیت برجسته و بزرگ نام‌گذاری کرده‌اند‌.
وی اظهار کرد: پرستاری وظیفه‌ سنگین انسانی است که جنبه‌های اخلاقی، دینی، ملی، عاطفی را در بر دارد و به همین دلیل نیز این روز، روز بسیار خجسته و مبارکی به شمار می‌رود.
قائم مقام هماهنگی و نظارت ایران خودرو افزود: به همین مناسبت در این روز، از همکاران پرستار شاغل در مدیریت پیش‌گیری، درمان و رفاه ایران خودرو تقدیر و تشکر کرده و شنونده دغدغه‌ها، صحبت‌ها و پیشنهادات آن‌ها هستیم.


تبدیل وضعیت تعداد قابل توجه کارکنان پیمانکار
علی اکبر مرادعباسی، معاون توسعه منابع انسانی با بیان این‌که در دوره شیوع بیماری کرونا، پرستاران و کار‌کنان شاغل در امور پدر به صورت شبانه‌روزی و با جان و دل اقدامات لازم را انجام می‌دادند، اظهار کرد: در سال جاری تعداد قابل توجه کارکنان پیمانکار تبدیل وضعیت شده و تعدادی نیروی جدید نیز جذب شده است که اقدامات مرتبط با طب کار این همکاران و رسیدگی به موارد همکاران جدید بر عهده کارکنان شاغل در مدیریت پیش‌گیری، درمان و رفاه است و در این زمینه زحمات بسیاری کشیده و هم‌دلی بالایی دارند.
به گفته وی ایران‌خودرو عملکرد بسیار خوبی در زمینه اقدامات مربوط به پیش‌گیری از بیماری کرونا، انجام تست‌های مربوط به این بیماری و نیز واکسیناسیون داشته و در این زمینه از سوی نهادهای گوناگونی مانند وزارت بهداشت تقدیر شده است، به همین جهت نیز در میان سازمان‌های کشور و به ویژه در حوزه صنعت، سرآمد بوده است.


بهره‌مندی از ظرفیت‌های دانشگاه در حوزه سلامت کارکنان
سید حمیدرضا شاهمرادی، مدیر پیشگیری، درمان و رفاه ایران خودرو، هدف از دعوت رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران را کمک به پیشبرد اهداف سلامت کارکنان ایران‌خودرو دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تهران، یکی از مراجع معتبر کشور و منطقه در حوزه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و از ظرفیت های علمی، آموزشی و آزمایشگاهی این دانشگاه می‌توان در حوزه‌های مختلف مرتبط با سلامت از جمله طب کار و بهداشت حرفه‌ای بهره‌مند شد.
وی با اشاره به اقدامات حمایتی سازمان از منابع انسانی افزود: با حضور رییس دانشگاه و دپارتمان طب کار دانشگاه در نظر داریم با توسعه حوزه طب کار طی تفاهم‌نامه، از ظرفیت‌های دانشگاه استفاده کنیم.
مدیر پیش‌گیری، درمان و رفاه ایران خودرو با اشاره به لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های دو سویه دانشگاه و صنعت، گفت: به این طریق می‌توانیم در مسیر حفظ و ارتقای سلامت کارکنان که از تاکیدات و توصیه‌های مدیرعامل گروه و معاونت منابع انسانی به شمار می‌رود، گام‌های مثبتی برداریم.
وی خاطرنشان کرد: در زمان شیوع بیماری کرونا، حدود ۱۲ هزار تست PCR انجام و ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد بیمار کرونایی شناسایی شد و حدود ۱۵۸ هزار دوز واکسن در سطح گروه تزریق شد و ایجاد پایگاه‌های واکسیناسیون ثابت و سیار از دیگر اقدامات گروه صنعتی ایران خودرو در راستای مسوولیت‌های اجتماعی و همکاری با وزارت بهداشت است، که اقدام بسیار بزرگی بود.
گفتنی است، مدعوین دانشگاه علوم پزشکی تهران از خطوط تولید و مجموعه پیش‌گیری، درمان و رفاه ایران‌خودرو، بازدید به عمل آوردند و در انتها از پرستاران شاغل در این شرکت قدردانی شد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین