پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403-23:9 شمسی /4/25/2024 11:09:01 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:46187
  • زمان انتشار:سه شنبه 8 آذر 1401-8:19

برتونه شرکت طراحی خودروهای افسانه‌ای مانند لانچیا استراتوس، آلفا رومئو مونترال و لامبورگینی کانتاش است که در سال ۲۰۱۴ اعلام ورشکستگی کرد و برند آن نیز فروخته شد که بیش از یک قرن طراحی خودرو را به پایان رساند. 
بازگشت برتونه به طراحی خودرو

اکنون به لطف برادران ریچی که اخیرا برتونه را خریداری کرده‌اند و در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت پیروزمندانه شرکت هستند، به نظر می‌رسد همه چیز برای برتونه رو به بهبود است.

ظاهرا این بازگشت به زندگی شامل یک ابرخودروی جدید برتونه است. همه اطلاعاتی که از این خودرو در دسترس است، تعدادی عکس تیزر است که از وب‌سایت برتونه گرفته شده است که به نظر می‌رسد یک ابرخودروی موتور وسط است، دماغه‌ای کوتاه و یک جناح عقب عریض با نوارهای جانبی به‌وضوح قابل‌مشاهده است. با توجه به گمانه‌زنی‌ها این امکان وجود دارد که خودروی جدید بتواند از یک پیشرانه الکتریکی استفاده کند. طراحی آن شبیه به یک موتور احتراقی است. برتونه همچنین یک حساب کاربری در اینستاگرام راه‌اندازی کرده و تصاویری از گذشته این شرکت را با این خودروی جدید و ناشناخته به اشتراک گذاشته است. برتونه که توسط جووانی برتونه در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد و در تورین مستقر بود، به عنوان یک شرکت کالسکه شروع به کار کرد. تمرکز به طراحی خودرو در دهه ۱۹۲۰ تغییر کرد و فیات و لانچیا از موفقیت‌های اولیه آن بودند. دوران پس از جنگ شاهد شکوفایی برتونه بود و این شرکت با برندهای ایتالیایی متعددی مانند آلفارومئو، فراری و البته لامبورگینی کار می‌کرد.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین