جمعه 10 فروردين 1403-6:7 شمسی /3/29/2024 6:07:35 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:45129
  • زمان انتشار:چهارشنبه 2 آذر 1401-8:9

رقابت شدید در بازار ماشین‌های الکتریکی مرسدس بنز را ناگزیر کرد قیمت ماشین‌هایش را در چین به‌شدت کاهش دهد. 
جنگ قیمتی خودروسازان در چین

خودروساز آلمانی هفته گذشته اعلام کرد قیمت مدل EQE را ۵۰هزار یوان (هفت‌هزار دلار) و قیمت مدل EQS را نزدیک به سی‌هزار دلار کاهش داده است.

منابعی نزدیک به خبرگزاری بلومبرگ گفته‌اند فروش کم محصولات الکتریکی بنز دلیل این کاهش قیمت است. این منابع می‌گویند فروش مدل EQS در بزرگ‌ترین بازار خودروی جهان به کمتر از صد دستگاه در ماه رسیده است. فروش ماشین‌های الکتریکی در چین نسبت به سال گذشته بیش از ۸۰درصد رشد داشته، اما این رشد متوقف شده است. این باعث شده تا خودروسازان با کاهش قیمت‌ها برای خریداران انگیزه ایجاد کنند. تسلا، خودروساز الکتریکی آمریکایی، هم ماه گذشته اعلام کرد محصولاتش در چین را ارزان‌تر می‌فروشد. کمی پس از تسلا، کارخانه‌ای که فورد در چین دارد هم قیمت ماشین‌هایش را کاهش داد. خودروسازان غربی همزمان با شرکت‌های چینی رقابت می‌کنند که کیفیت محصولاتشان به سرعت در حال بهتر شدن است و در موقعیت خوبی برای رقابت با کارخانه‌های خارجی هستند. آمار اتحادیه خودروسازان چین نشان می‌دهد در هفت ماه اول سال جاری میلادی تقریبا هشتاد درصد فروش ماشین‌های الکتریکی سهم شرکت‌های داخلی بوده است.

منبع: دنیای اقتصاد


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین