جمعه 10 فروردين 1403-4:45 شمسی /3/29/2024 4:45:13 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:44069
  • زمان انتشار:سه شنبه 24 آبان 1401-13:42
عدم واردات و نوسان نرخ ارز، مهم‌ترین دلایل افزایش قیمت خودرو

در بازار خودرو در روز گذشته اغلب خودروها افزایش قیمت محسوسی را تجربه کردند. این درحالی است که برخی خودروها در چند ماه اخیر به‌دلیل نوسان قیمت زیاد با رقم‌های عجیب و غریبی در بازار قیمت‌گذاری می‌شوند. 
هایما S۷ پلاس یک‌ میلیارد و ۱۱۰ میلیون‌ تومانی شد!

جایی که بهای هایما S۷ پلاس با افزایش ۱۵ میلیون‌تومانی در روز گذشته به‌یک‌میلیارد و ۱۱۰ میلیون‌تومان رسید.

این افزایش قیمت در خودروهای چینی و خارجی در حالی در بازار خودرو اتفاق افتاده است که همچنان واردات خودرو در بلاتکلیفی قرار دارد. این درحالی است که چند ماهی از وعده و وعیدها درباره باز شدن درهای واردات خودرو به‌کشور می‌گذرد، اما همچنان هیچ‌خبری از ورود خودروهای وارداتی جدید به‌کشور نیست.

در روز گذشته شاهد افزایش قیمت یک تا ۳ میلیون‌تومانی برخی خودروهای داخلی بودیم. جایی که پژو ۲۰۷ پانوراما با ۳ میلیون‌تومان افزایش ۴۵۷ میلیون‌تومان، پارس TU۵ موتور جدید با ۳ میلیون‌تومان افزایش ۴۹۸ میلیون‌تومان و تارا اتومات با ۳ میلیون‌تومان افزایش قیمت ۶۱۸ میلیون‌تومان معامله شدند.

از طرفی شاهد کاهش قیمت یک تا ۲ میلیون‌تومانی در برخی مدل‌های دیگر بودیم. جایی که قیمت نیسان آپشنال با ۲ میلیون‌تومان کاهش به ۳۵۴ میلیون‌تومان رسید. همچنین در میان خودروهای چینی نیز شاهد رشد بهای ۷ تا ۱۵ میلیون‌تومانی بودیم. جایی که هایما S۷ پلاس با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۱۱۰ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۷ پرو اکسلنت با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۳۹۵ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۳۸۰ میلیون‌تومان، هایما S۵ جدید با ۸ میلیون‌تومان افزایش ۹۷۸ میلیون‌تومان، فیدلیتی (تیپ ۲) ۷ نفره با ۷ میلیون‌تومان افزایش یک‌میلیارد و ۳۵۵ میلیون‌تومان و جک S۳ با ۷ میلیون‌تومان افزایش ۷۷۵ میلیون‌تومان معامله شدند.

از طرفی در گروه خودروهای چینی، شاهد افت قیمت ۵ و ۴۰ میلیون‌تومانی دو مدل خودرو بودیم. جایی که ارزش لاماری ایما با ۴۰ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۶۱۰ میلیون‌تومان و جک S۵ نیوفیس با ۵ میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و ۹۰ میلیون‌تومان رسید.

همچنین درمیان خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای ۲۰ و ۲۵ میلیون‌تومانی دو مدل خودرو بودیم و کیا سراتو ۲۰۰۰ مونتاژ با ۲۵ میلیون‌تومان افزایش ‌یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان و کیا اسپورتیج GT لاین با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش قیمت ۳ میلیارد و ۳۴۰ میلیون‌تومان معامله شدند. از طرفی شاهد افت بهای ۱۵ میلیون‌تومانی هیوندای الانترا نیز بودیم تا قیمت این خودرو به ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون‌تومان برسد. همچنین درمیان خودروهای خارجی لوکس نیز شاهد افزایش قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون‌تومانی ۴ مدل خودرو بودیم.

در روز گذشته افزایش جزئی نرخ ارز سبب افزایش قیمت اغلب خودروها در بازار آزاد شد. قیمت دلار در بازار روز دوشنبه با ۳۵ هزار و ۴۵۰ تومان کار خود را آغاز کرد و پس از طی روندی نزولی بهای آن به ۳۵ هزار و ۳۱۰ تومان رسید و در ادامه تا ۳۵ هزار و ۸۰۰ تومان صعود کرد و در پایان روز، با قیمت ۳۵ هزار و ۷۵۰ تومان به‌کار خود پایان داد.

منبع: دنیای خودرو


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین