پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403-3:30 شمسی /4/25/2024 3:30:02 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43511
  • زمان انتشار:يکشنبه 3 مهر 1401-15:23

گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق شد با گذشت شش ماه از سال، یکی دیگر از فرامین رییس جمهوری مبنی بر افزایش ۵۰ درصدی تولید خودرو را محقق کند. گروه صنعتی ایران خودرو در نیمه نخست امسال بیش از 290 هزار دستگاه خودرو کامل سواری و نیمه سنگین و سنگین را به تولید رسانده است، این در حالی است که در نیمه نخست سال گذشته این عدد ۱۹۳.۳۷۶ دستگاه بوده است.
رشد تولید و تحویل ایران خودرو

به گزارش خودرونامه، خودروساز بزرگ کشور با افزایش تیراژ تولید موفق به افزایش صدور فاکتور خودروهای تولیدی شده و در این شاخص نیز رشد ۴۸ درصدی را تجربه کرده است. از ابتدای امسال حدود 286 هزار دستگاه خودرو فاکتور شده و در سال گذشته تعداد فاکتور در همین بازه زمانی حدود 194 هزار دستگاه خودرو بوده است. عرضه خودرو به بازار نیز در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۳۵ درصدی را به ثبت رسانده است، به گونه‌ای که از ابتدای امسال بیش از 287 هزار دستگاه تحویل مشتریان شده است. این در صورتی است که در بازه زمانی مشابه در سال گذشته حدود 214 هزار دستگاه تحویل مشتریان شده بود. خودروهای دارای کسری قطعه نیز از شاخص های مهم عملکردی در حوزه تولید ایران خودرو به شمار می‌رود. این خودروها در ابتدای امسال بیش از 62 هزار دستگاه بوده که در انتهای شهریورماه با کاهش ۹۷ درصدی به هزار و 765 دستگاه رسیده است.

حذف خودروهای ناقص از فرآیند تولید یکی از اقدامات مهم ایران خودرو در سامان‌دهی به وضع تولید بوده است. از ابتدای خردادماه، خودرو ناقصی از خطوط تولید ایران‌خودرو خارج نشده و آمار تولید کامل و قابل عرضه به جای محصول در جریان تولید و ناقص به عنوان عملکرد این گروه صنعتی اعلام شده است.

از دستاوردهای آنی این اقدام، افزایش ۲۵ درصدی کیفیت محصولات و کاهش قابل توجه مراجعات به تعمیرگاه های خدمات پس از فروش است.

منبع: ایکوپرس


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین