جمعه 7 ارديبهشت 1403-12:57 شمسی /4/26/2024 12:57:10 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43499
  • زمان انتشار:چهارشنبه 30 شهريور 1401-12:38

سخنگوی وزارت صمت با بیان اینکه در نیمه دوم سال ۵۰ درصد خودروسازان ما افزایش تولید خواهند داشت، افزود: در ۶ ماه دوم سال هر ماه یک قرعه کشی با عرضه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو برگزار می‌شود.
قرعه کشی خودرو ماهانه شد

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، "امید قالیباف" در نشست خبری گفت: به‌تدریج طرح‌های خودرویی از قرعه کشی خارج می‌شود، به‌طوری که پیش‌بینی می‌شود در قرعه کشی آینده همه محصولات سایپا از این فرآیند خارج و حدود دو ماه آینده نیز خودروی تارا گروه ایران خودرو از قرعه‌کشی خارج شود.

وی بیان‌داشت: تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود همه خودروها از فرآیند قرعه کشی خارج شود.
سخنگوی وزارت صنعت یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو تحویل مشتریان شده، در حالی که در مدت زمانی پارسال این رقم ۳۹۰ هزار دستگاه بوده است. 
وی بیان داشت: در نیمه دوم سال ۵۰ درصد خودروسازان ما افزایش تولید خواهند داشت.

واردات خودرو
قالیباف و همچنین در خصوص واردات خودرو بیان داشت: تاکنون ۲۰۰ درخواست واردات خودرو به دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت ارسال شده که عمده این درخواست ها ناقص و بدون توجه به الزامات آیین نامه واردات بوده است.
وی گفت: در این زمینه افراد و شرکت‌ها را به وزارتخانه خواسته‌ایم تا فراینده مربوطه را تکمیل کنند، بر این اساس برخی درخواست کنندگان خواستار تمدید مهلت واردات شدند و ممکن است قدری بیشتر به طول بیانجامد.

کیفیت خودروهای داخلی قابل قبول نیست
سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه از نظر این وزارتخانه کیفیت خودروها قابل قبول نیست، تاکید کرد: ما به دنبال وزارتخانه نقش وکیل مدافع صنعت خودرو را نداریم، اما ساز و کارها و کمک‌هایی طراحی شده تا ارتقای کیفیت محصولات آنها اتفاق بیفتد.
وی بیان داشت: در خصوص کیفیت خودرو پروژه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت طراحی شده که برای کوتاه مدت، پروژه‌هایی باید تعریف شود که ناظر بر رفع عیوب محصولات باشد، اما برای بلندمدت ایجاد پلتفرم‌های جدید خودرویی که محصولات آنها در سال ۱۴۰۳ و ۱۴۰۲ وارد بازار خواهد شد.

قالیباف یادآور شد: در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو شاهد انعقاد ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم نامه بین خودروسازان و قطعه‌سازان ایرانی و روسی و مطرح شدن صادرات خودروهای شاهین و تارا به این کشور بودیم که ناظر بر ارتقای کیفی محصولات ایرانی است.
وی همچنین از تولید و ورود خودروی اقتصادی داخلی از نیمه دوم ۱۴۰۲ به بازار خبر داد و گفت: این خودرو که حاصل هم افزایی و تعامل ایران خودرو سایپا و قطعه‌سازان درجه یک کشور است، در حد و اندازه کلاس خودروهای اقتصادی روز جهان است.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین