جمعه 10 فروردين 1403-15:25 شمسی /3/29/2024 3:25:07 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43495
  • زمان انتشار:چهارشنبه 30 شهريور 1401-7:13

نمایندگان مجلس شورای اسلامی از تاخیر دولت در واردات خودرو انتقاد و این پرسش را طرح کردند که چرا مردم باید یک سال در صف انتظار تحویل خودروهای بی‌کیفیت باشند؟ 
انتقاد مجلسی‌ها از عدم انجام واردات خودرو

در این مورد علی لطفی، یکی از نمایندگان مجلس، با بیان اینکه سالانه ۱۷هزار نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شوند، گفت: متاسفانه بی‌کیفیت‌ترین خودروها توسط شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا با بیشترین قیمت و طولانی‌ترین زمان تحویل مردم داده می‌شود؟ تا کی مردم باید تاوان این خودروها و مافیای خودرو را بدهند؟ اصلا چرا مردم باید یک سال در صف انتظار تحویل خودروهای بی‌کیفیت باشند؟
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مافیایی که تولید و انحصار را به دست گرفته میزان فرسودگی را به چه میزانی می‌بیند؟ متاسفانه خودروهای فرسوده هزاران میلیارد تومان سوخت را هدر می‌دهند و باعث مرگ‌و‌میر مردم می‌شوند؛ چه کسی باید در این رابطه نظارت و کنترل داشته باشد؟ ما دچار ابهام هستیم و نمی‌توانیم میزان فرسودگی وسایل نقلیه را تشخیص دهیم و در قانون هم ابهام وجود دارد. در ادامه علی بابایی کارنامی دیگر نماینده مجلس نیز بیان کرد: مجلس مصوب کرده دولت در سال جاری بحث واردات خودرو را عملیاتی کند، اما آیا این موضوع عملی شده است؟ نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ارکان اصلی نظام در تلاش است تا خودرویی حداقلی با قیمت متوسط به اقشار متوسط و پایین جامعه تحویل دهد اما این کار (واردات خودرو) عملیاتی نمی‌شود و صداقت هم ندارند که مشکلات سد راه را تشریح کنند.

منبع: ایسنا


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین