پنجشنبه 9 فروردين 1403-17:45 شمسی /3/28/2024 5:45:22 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43485
  • زمان انتشار:سه شنبه 29 شهريور 1401-12:24
با رای نمایندگان مجلس انجام شد:

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی تقاضای دو فوریت لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱ موافقت کردند.
بررسی «لایحه اصلاح قانون اسقاط خودرو» دو فوریتی شد

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، ۱۶۳ نماینده مجلس با بررسی تقاضای دو فوریت در مورد لایحه الحاق یک تبصره به ماده ۱۰ قانون ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۱۴۰۱، موافقت کردند.

به گزارش ایرنا، هیأت وزیران -۲ شهریورماه سال جاری- با پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر الحاق یک تبصره به ماده (۱۰) قانون ساماندهی صنعت خودرو در قالب لایحه موافقت کرد.

هیات دولت مصوب کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان می توانند در صورت نبود خودرو یا موتورسیکلت برای اسقاط به اندازه کافی و اختلال در روند تولید یا عرضه با تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت، با پرداخت یک درصد قیمت خودرو یا موتورسیکلت تولیدی یا وارداتی به صندوق ملی محیط زیست، مجوز شماره ­گذاری دریافت کنند.

بر اساس پیشنهاد مذکور، منابع حاصل از اجرای این قانون صرف پرداخت تسهیلات بانکی یا کمک های بلاعوض به متقاضیان اسقاط خودرو یا موتورسیکلت فرسوده خواهد شد.

همچنین به موجب اصلاح مصوبه دولت درخصوص شماره گذاری موتورسیکلت و خودروهای دیزلی، تمام تولیدکنندگان موتورسیکلت و خودروهای دیزلی مکلف به اخذ گواهی اسقاط نسبت به یک چهارم تولید ماهانه از مراکز اسقاط هستند و در صورت نبود گواهی اسقاط، تولیدکنندگان یادشده مکلفند نسبت به ارائه تعهد ۶ ماهه جهت ایفای تعهدات قانونی درخصوص اسقاط اقدام  و نیروی انتظامی موظف است پس از ارائه تعهد یادشده از سوی تولیدکنندگان مذکور، نسبت به شماره گذاری اقدام کند.

ادامه دارد...


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین