پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403-14:25 شمسی /4/25/2024 2:25:42 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43460
  • زمان انتشار:يکشنبه 27 شهريور 1401-14:36

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با بیان این‌که خودروهای وارداتی تنها شامل خودروهای برقی و هیبریدی هستند و زمینه‌ای برای چنین خودروهایی در کشور فراهم نشده است و متقاضی ندارند، گفت: واردات خودرو باید توسط افراد حقیقی شامل نمایشگاه‌داران و مردم انجام شود.
خودروهای برقی و هیبریدی مشکل بازار را حل می کنند؟

به گزارش خودرونامه به نقل از ایسنا عبدالرضا عساکره با بیان این‌که وضعیت قیمت خودرو نسبت به یک ماه گذشته هیچگونه تغییری نداشته و ثابت است، اظهار کرد: در حال حاضر رکود زیادی در بازار خودرو وجود دارد و خرید و فروش خودرو به ندرت انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رکود بازار خودرو به دلیل توافق برجام و واردات خودرو است، افزود: در حال حاضر برای خودروهای داخلی شامل تیبا یک، تیبا ۲ و سورن پلاس متقاضی وجود دارد اما عرضه این خودروها در بازار کم است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با بیان اینکه بازار با کمبود خودروهای خارجی مواجه شده است، عنوان کرد: در ۴ سال گذشته خودرویی وارد نشده است و مدل ۲۰۱۸ آخرین مدل خودرویی بوده است که وارد کشور شد.

عساکره با اشاره به اینکه خودروهای کوچکی که از آذرماه امسال با قیمت ۲۰ هزار دلار توسط شرکت‌ها و نمایندگی‌ها وارد می‌شوند، تصریح کرد: در سال جاری واردات خودرو توسط دو شرکت مدیریت می‌شود که این نوع واردات خودرو هیچ مشکلی از بازار را حل نخواهد کرد و کمبود بازار خودرو را جبران نمی‌کند و سبب رونق بازار خودرو نمی‌شوند.

عساکره با اشاره به این‌که خودروهای وارداتی تنها شامل خودروهای برقی و هیبریدی هستند و زمینه‌ای برای چنین خودروهایی در کشور فراهم نشده است و متقاضی ندارند، تصریح کرد: واردات خودرو باید توسط افراد حقیقی شامل نمایشگاه‌داران و مردم انجام شود.

وی افزود: نمایشگاه‌داران هیچ نقشی در واردات خودرو ندارند و خودروهای وارداتی چینی هستند و خودروهای بورس بازار نیستند و متقاضیان برای خرید آن‌ها باید به شرکت‌های واردکننده مراجعه کنند که به صرفه نخواهد بود و امکان پذیر نیست.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با بیان این‌که خودروهای وارداتی هیچگونه رقابتی با خودروهای داخلی نخواهند داشت، گفت: در حال حاضر خرید خودرو در بازار انجام می‌شود اما تعداد این معاملات کم است و بیشتر مردم فروشنده هستند.

عساکره در خصوص قیمت خودروهای داخلی در بازار اهواز تصریح کرد: در حال حاضر خودرو تی یو فایو ۳۷۵ میلیون تومان، تیبا یک ۲۰۲ میلیون تومان، تیبا دو ۲۰۷ میلیون تومان، سورن پلاس ۴۳۸ میلیون تومان، دنا پلاس دنده‌ای ۴۳۳ میلیون تومان، ۲۰۷ دنده‌ای ۴۰۳ میلیون تومان، ۲۰۷ اتومات ۴۸۵ میلیون تومان و ساینا ۲۰۸ میلیون تومان قیمت دارد.

وی با اشاره به قیمت خودروهای اروندی در بازار اهواز عنوان کرد: در حال حاضر توسان ۲۰۱۷، ۷۷۰ میلیون تومان، توسان ۲۰۱۸، ۸۵۰ تا ۸۶۰ میلیون تومان، سانتافه ۲۰۱۷، ۸۰۰ میلیون تومان، سانتافه ۲۰۱۸ نیمه فول ۹۰۰ میلیون تومان، لندکروز ۲۰۱۷، ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، لندکروز ۲۰۱۸، ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، اف جی کروز صفر ۲۰۱۷ ، ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، ابتیما ۲۰۱۷ پُر آپشن ۸۰۰ میلیون تومان و ابتیما ۲۰۱۸ پر آپشن۹۰۰ میلیون تومان است.

<div >

<div >

<div >

<div > <div >

<div >

 

 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

آخرین عناوین