چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403-9:56 شمسی /4/24/2024 9:56:37 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:43415
  • زمان انتشار:دوشنبه 21 شهريور 1401-18:9

در حالی که خبر ادغام تعدادی از نمایندگی های خدمات پس از فروش سایپا و ایران‌خودرو اعلام شده‌، یک کارشناس خودرو معتقد است اگر دو شرکت به طور کلی ادغام شوند، حرکت بسیار خوبی خواهد بود.
ثمرات ادغام ایران خودرو و سایپا

حسین مقیسه در گفت‌وگو با خودرونامه با اشاره به ادغام شرکت‌های خارجی، گفت: تجربه ادغام نمونه‌ شرکت‌های خودروسازی خارجی مثل هیوندای و کیا موفق بوده و اگر این اتفاق برای ایران‌خودرو‌ و سایپا نیز رخ دهد نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. وی با اشاره به مزایای ادغام دو شرکت خودروسازی، افزود: در اثر ادغام، هزینه‌های مراکز تحقیقاتی متمرکز شده و به نحوی کاهش می‌یابند.

مقیسه با بیان اینکه ایران بازار محدودی برای خودرو دارد، ادامه داد: برای این بازار محدود ما نمی‌توانیم توان خود را پخش کنیم. وی افزود: هر دو شرکت برای تولید محدود بین  ۱‌ میلیون و 500 الی ۲ میلیون خودرو  نمی‌توانند تعداد زیادی مراکز تحقیقاتی و مراکز خدمات پس از فروش داشته باشند ولی به عنوان مثال با ۳۰ درصد ظرفیت کار کنند.

مقیسه تصریح کرد: به واسطه ادغام، هزینه‌های بسیاری بین دو شرکت تقسیم می‌شود.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین