حسین مقیسه در گفتوگو با خودرونامه با اشاره به ادغام شرکتهای خارجی، گفت: تجربه ادغام نمونه شرکتهای خودروسازی خارجی مثل هیوندای و کیا موفق بوده و اگر این اتفاق برای ایرانخودرو و سایپا نیز رخ دهد نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. وی با اشاره به مزایای ادغام دو شرکت خودروسازی، افزود: در اثر ادغام، هزینههای مراکز تحقیقاتی متمرکز شده و به نحوی کاهش مییابند.
مقیسه با بیان اینکه ایران بازار محدودی برای خودرو دارد، ادامه داد: برای این بازار محدود ما نمیتوانیم توان خود را پخش کنیم. وی افزود: هر دو شرکت برای تولید محدود بین ۱ میلیون و 500 الی ۲ میلیون خودرو نمیتوانند تعداد زیادی مراکز تحقیقاتی و مراکز خدمات پس از فروش داشته باشند ولی به عنوان مثال با ۳۰ درصد ظرفیت کار کنند.
مقیسه تصریح کرد: به واسطه ادغام، هزینههای بسیاری بین دو شرکت تقسیم میشود.
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست