شنبه 1 ارديبهشت 1403-11:46 شمسی /4/20/2024 11:46:27 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:41950
  • زمان انتشار:پنجشنبه 6 مرداد 1401-14:50

با پایان دومین دور از فروش خودرو در سامانه یکپارچه، مشخص شد بخش اعظم تقاضا به محصولات ایران خودرو اختصاص داشته، موضوعی که دلایل مختلفی را می توان برای آن مطرح کرد.
راز سیل تقاضا برای محصولات ایران خودرو

به گزارش خودرونامه، در این طرح که هفته گذشته برگزار و این هفته نتایج آن اعلام شد، بالغ بر پنج میلیون تقاضا برای محصولات ایران خودرو به ثبت رسید، آن هم در حالی که کل ثبت نام کنندگان واجد شرایط زیر شش میلیون نفر بود. این موضوع نشان می دهد محصولات ایران خودرو اقبال بسیار بیشتری در مقایسه با دیگر خودروهای داخلی دارند. 

یکی از دلایل اصلی اقبال بیشتر محصولات ایران خودرو در طرح های اخیر فروش، بدون شک با موضوع اختلاف قیمت کارخانه و بازار آنها در ارتباط است. در حال حاضر گسل قیمت محصولات ایران خودرو بسیار بیشتر از فاصله قیمت کارخانه و بازار خودروهای سایپا است و طبیعی است که در این شرایط حجم تقاضا برای آبی های جاده مخصوص بیشتر باشد. برنده شدن در طرح های فروش فوق العاده ایران خودرو می تواند سود هنگفتی نصیب برندگان کند و از همین رو یکی از دلایل اصلی استقبال بیشتر مشتریان از محصولات این شرکت، همین رانت هنگفت ناشی از گسل قیمت است. به عنوان مثال، کسی که در طرح فروش فوق العاده پژو 206 برنده می شود، با فروش آن در بازار حداقل 150 میلیون تومان سود خواهد کرد. این در حالی است که اختلاف بین قیمت کارخانه و بازار محصولات سایپا بسیار کمتر از اینهاست و مشتریان ترجیح می دهند به سمت خودروهای ایران خودرو بروند. البته برای آنهایی که مصرف کننده واقعی هستند، سایپا با توجه به خروج محصولاتش از قرعه کشی، برای برخی مشتریان گزینه بهتری است.   

اما این تنها دلیل استقبال بیشتر مشتریان از محصولات ایران خودرو نیست، چه آنکه سطح کیفی خودروهای این شرکت نیز در این ماجرا تاثیرگذار است. در سبد محصولات ایران خودرو محصولاتی مانند پژو 206، 207، دنا پلاس و تارا وجود دارند که طبق آمارها کیفیت شان نسبت به دیگر خودروهای ساخت داخل (منظور خودروهای تولیدی سه شرکت اصلی است) بالاتر است. بنابراین بسیاری از کسانی که به دنبال خرید خودرو به قصد استفاده هستند، ترجیح می دهند در صورت توانایی مالی در طرح های فروش محصولات ایران خودرو شرکت کنند. این نکته را نیز نباید فراموش کرد که شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو بزرگترین در کشور است و این ویژگی را هم می توان به عنوان یکی دیگر از دلایل اقبال بیشتر محصولات ایران خودرو در طرح های فروش به حساب آورد. به هر حال خدمات پس از فروش از اهمیت زیادی برخوردار است و اینکه کدام خودرو سطح کمی و کیفی بهتر و بالاتری در حوزه خدمات پس از فروش دارد، نکته مهمی در انتخاب خودرو به حساب می آید.

بنابراین با توجه به سه دلیل اصلی که شرح آنها رفت، در حال حاضر سیل تقاضا در طرح های فروش خودرو به سمت آبی های جاده مخصوص سرازیر است. با توجه به محصولات جدیدی که ایران خودرو در راه دارد، این شرکت می تواند به پایداری و حتی بهبود تقاضا امیدوار باشد، هرچند البته سایپا نیز خودروهای تازه ای را در چنته داشته و با عرضه آنها، رقابت افزایش خواهد یافت.    

 

 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین