جمعه 14 ارديبهشت 1403-10:23 شمسی /5/3/2024 10:23:07 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:41931
  • زمان انتشار:سه شنبه 4 مرداد 1401-16:40

سازمان بورس و اوراق بهادار با انجام افزایش سرمایه در پارس خودرو مخالفت کرد.
مخالفت سازمان بورس با افزایش سرمایه در پارس خودرو

به گزارش خودرونامه، پارس خودرو در اطلاعیه ای که در سایت کدال منتشر کرده، خبر از مخالفت سازمان بورس با افزایش سرمایه در این شرکت داده است.

پارس خودرو مانند دو خودروساز بزرگ کشور (ایران خودرو و سایپا) به دلیل زیان هنگفتی که تا پایان سال گذشته ثبت کرده، مشمول ماده 141 قانون تجارت شده و عملا شرکتی ورشکسته محسوب می شود. از همین رو مسوولان پارس خودرو به دنبال افزایش سرمایه اند تا از شمول این ماده قانونی خارج شوند.

این در حالی است که سازمان بورس با افزایش سرمایه در پارس خودرو موافقت نکرده است. خودرونامه در گزارش دیروز خود به این نکته اشاره کرده بود که خودروسازان بزرگ کشور ورشکسته شده و به دنبال تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه هستند، اما بعید است سازمان بورس با این موضوع موافقت کند.

این پیش بینی حالا فعلا در مورد پارس خودرو درست از آب درامده است. پارس خودرویی ها در گزارش خود به سازمان بورس آورده اند که " بدینوسیله ضمن ارسال نامه اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای در خصوص افزایش سرمایه شرکت پارس خودرو، به اطلاع سهامداران محترم می رساند مجوز افزایش سرمایه شرکت پارس خودرو به دلیل عدم خروج از شمولیت ماده 141 لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت و بر اساس صورت های مالی حسابرسی شده سالیانه منتهی به 1400/12/29، از طرف سازمان بورس و اوراق بهادار صادر نشد. شرکت به منظور خروج از شمولیت ماده 141 قانون تجارت، برنامه توسعه محصولات، افزایش تولید به منظور استفاده از ظرفیت بلااستفاده و کاهش تعهدات معوق به منظور کاهش زیان مترتب بر ایفای آنها و همچنین پیرو تکلیف مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ 1401/04/26، برنامه افزایش سرمایه مزبور را همچنان در دستور کار دارد. حسب ضرورت، موارد مربوطه از طریق سامانه کدال در زمان مناسب به اطلاع سهامداران محترم خواهد رسید".


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین