جمعه 10 فروردين 1403-11:8 شمسی /3/29/2024 11:08:56 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:41924
  • زمان انتشار:دوشنبه 3 مرداد 1401-17:27

رئیس هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران اعلام‌کرد: بدهی خودروسازان به تایرسازان در پایان سال ۱۴۰۰ به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسید که این بدهی شامل تراکتورسازی هم می‌شود.
بدهی خودروسازان به تایرسازان به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسید

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، حمیدرضا عبدالمالکی در نشست خبری افزود: خودروسازان مطابق قرارداد، تایرهای مورد نیاز خود را چهار ماهه از تایرسازان می‌خرند، اما پرداختی‌هایشان تا ۶ ماه و در پاره‌ای موارد تا یک سال به طول می‌انجامد.

وی بیان‌داشت: این دیرکردها سبب شده تا منابعی که تایرسازان از بانک‌ها به عنوان سرمایه در گردش دریافت می‌کردند نیز دچار مشکل شده و در صنعت خودروسازی قفل شود.

این مقام صنفی خواستار آن شد تا به عنوان یک راهکار برای برون‌رفت از این شرایط، اعتبارات تایرسازان در بانک‌ها افزایش یابد.

وی خاطرنشان‌کرد: تایری که به خودروسازان عرضه می‌شود لاستیک فابریک یا OE (Orginal Equipment Tire)  است که از امکانات و استانداردهای خاص خود برخوردار است، با این حال وفای به عهد خودروسازان ضعیف است.

عبدالمالکی تصریح‌کرد: از آنجایی که خودروسازان جزو مشتریان عمده تایرسازان هستند و علاقه‌مند به رشد و توسعه آنها هستیم، همچنین با توجه به الزام وزارت صمت، با آنها همکاری تنگاتنگی داریم.

وی تاکید کرد: تایرسازان حتی برای تولید تایرهای جدید برای محصولات نوبرانه خودروسازان نیز آمادگی کامل دارند.

به گزارش ایرنا، صنعت تایرسازی کشورمان متشکل از ۱۱ تایرساز و واحد تولیدی است.

سال گذشته مجموع تایرهای تولیدی اعضای انجمن صنعت تایر ایران ۳۱۰ هزار تن بود که ۲۶۰ هزار تن آن را تایر خودرو تشکیل می‌داد.

همچنین تولید لاستیک خودروهای سواری با ۲۱.۵ میلیون حلقه در سال ۱۴۰۰، بیش از ۹۰ درصد نیاز داخل به این محصول را پوشش داد و در این زمینه شرکت‌ها به خودکفایی کامل نزدیک شده‌اند.

در تایرهای سواری رینگ ۱۶ اینچ به بالا، سالیانه نیازمند یک میلیون حلقه واردات هستیم که پارسال نیمی از این نیاز در داخل تولید شد. امسال برای تولید ۱.۷ میلیون حلقه از این تایرها برنامه‌ریزی شده است.

در سال‌های گذشته در زمینه ساخت داخل ماشین‌آلات این صنعت پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است و اکنون ۵۰ درصد ماشین‌آلات مورد نیاز خطوط تولید در داخل ساخته می‌شود.

همچنین نیاز به تایرهای باری سنگین رادیال در کشور سالیانه ۱.۴ میلیون حلقه است که فقط ۴۰۰ هزار حلقه آن در داخل تولید و تامین می‌شود و بقیه آن وارداتی است.   


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین