شنبه 29 ارديبهشت 1403-18:38 شمسی /5/18/2024 6:38:32 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:4112
  • زمان انتشار:شنبه 7 دی 1398-9:12
با پول قطری ها، ترکیه صاحب خودرو ملی شد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه ساعاتی پیش از نخستین خودرو ملی این کشور رونمایی کرد. این خودرو تمام برقی نوعی شاسی بلند است که ترکیه آن را به صنعت خودرو دنیا معرفی کرد. اردوغان در مراسم رونمایی از این خودرو گفت: خدا را شکر، ترکیه امروز از خودرو ملی خود رونمایی و آن را به جهانیان معرفی کرد.
سمند ما، سمند آنها

به گزارش خودرونامه، خودرو ملی ترکیه که کار گروه ویژه اتومبیل ترکیه موسوم به (TOGG) در سال ۲۰۲۰ تولید آن را آغاز خواهد کرد، طی مراسمی با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در شهرستان گبزه استان کوجاالی ترکیه رونمایی شد.

رئیس جمهوری ترکیه طی سخنانی در این مراسم اعلام کرد: امروز همه با هم شاهد روزی تاریخی برای کشورمان و تجلی رویای ۶۰ ساله ترکیه هستیم.

اردوغان با اشاره به اینکه بیش از صد مهندس ترکیه ای برای ساخت این اتومبیل شبانه روز بی وقفه تلاش کردند گفت: آرزویمان داشتن یک اتومبیل، محصول طراحان و مهندسان ترکیه ای با زحمات و تکنولوژی ملی و نشان دادن آن به تمامی جهان بود.

رئیس جمهوری ترکیه تاکید کرد: ترکیه دیگر تنها بازار تکنولوژی های جدید نبوده و بصورت یک کشور تولید کننده و صادر کننده در آمده است.

اردوغان ضمن اشاره به اینکه کارخانه تولید اتومبیل ملی ترکیه در اراضی متعلق به نیروهای مسلح ترکیه در منطقه گملیک بورسا تاسیس خواهد شد به سخنان خود چنین ادامه داد: هدفمان ساخت اتومبیلی با سیستم ضد آلودگی محیط زیست است. اتومبیل ملی از کسی لیسانس تولید و یا اجازه دریافت نکرده و هر نوع ویژه گی فنی را خودمان مشخص می کنیم. قواعد بازی را دیگر ما تعیین می کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با اشاره به اینکه تمامی زیرساخت شارژ این اتومبیل در سال 2022 در ترکیه آماده خواهد بود اظهار داشت: بهترین خودروی ملی دارای وسیعترین فضای داخلی، عالی ترین کارآیی و مناسب ترین هزینه را تولید خواهیم کرد. ما بدنبال یک مارک جهانی هستیم. وقتی تولید انبوه آغاز شد، صاحب اولین و تنها ترین خودروی مدل " SUV" برقی در اروپا خواهیم شد.

اولین سفارش برای خرید این اتومبیل نیز از سوی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه داده شد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین