جمعه 7 ارديبهشت 1403-11:22 شمسی /4/26/2024 11:22:51 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:38845
  • زمان انتشار:دوشنبه 20 تير 1401-8:44

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: عرضه خودرو در بورس کالا بهترین راهکار برای رفع مشکلات بازار خودروست. 
خودرو در بورس عرضه ‌شود

به گزارش خودرونامه به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مصطفی طاهری درباره ساماندهی بازار خودرو گفت: منظور از عرضه خودرو در بورس، به‌کارگیری سازوکار فعلی نیست؛ به این معنا که باید مابه‌التفاوت حاصل از بهای فروش خودرو در بورس کالا و قیمت تعیین‌شده برای این کالا، برای هزینه‌کرد در زنجیره خودرو در اختیار دولت قرار گیرد.

نماینده مردم زنجان در مجلس افزود: عرضه خودرو در بورس موجب کاهش قیمت می‌شود، زیرا دونرخی بودن خودرو از بین می‌رود، بنابراین تقاضا‌های کاذب بازار حذف می‌شود و فقط مصرف‌کننده واقعی درصدد خرید است. وی تصریح کرد: با عرضه خودرو در بورس، قیمت این کالا در بورس از بهای آن در بازار بیشتر نخواهد شد، بلکه به تدریج کاهشی می‌شود.

طاهری همچنین درباره ممانعت وزارت صمت از عرضه خودرو در بورس گفت: دلیل وزارت صمت از این اقدام، این است که در حال حاضر مابه‌التفاوت فروش خودرو در بورس کالا و قیمت تعیین‌شده برای این کالا به جیب تولیدکننده می‌رود. بنابراین خودروسازان می‌توانند به منظور کسب سود بیشتر، عرضه را مدیریت کرده و باعث افزایش قیمت خودرو شوند که این موضوع نیز با راهکاری که پیش از این ارائه دادم، رفع خواهد شد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین