شنبه 8 ارديبهشت 1403-2:32 شمسی /4/27/2024 2:32:51 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:36820
  • زمان انتشار:چهارشنبه 8 تير 1401-19:34
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازی خبر داد:

رییس انجمن صنایع همگن و قطعه سازان کشور در واکنش به حملات سایبری اخیر به صنایع فولاد و احتمال تعمیم آن به خودروسازی کشور و قطعه سازی کشور، گفت: حملات سایبری موضوع جدیدی نبوده و هیچ‌گاه هم تمام نمی شود، به طوری که پیش از این نیروگاه‌های هسته‌ای هم مورد حملات سایبری قرار گرفته‌اند.
احتمال حمله هکری به خودروسازی

محمدرضا نجفی منش در گفت و گو با خودرونامه افزود: همه صنایع از جمله صنعت خودرو که نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارند در همه حال این هوشیاری را باید داشته باشند که دشمنان در کمین برای انجام حملات سایبری هستند، بنابراین  بهتر است آمادگی لازم را برای مقابله با چنین اتفاقاتی داشته باشیم.

وی ادامه داد: در صنعت فولاد خیلی از شرکت‌های فولادی اقدامات لازم را انجام دادند و با کمترین آسیب از این قضیه عبور کردند. همه‌ حوزه ها از جمله صنعت خودرو باید آمادگی لازم را دارا باشند و تمهیداتی بیاندیشند و گمان نکنند که این قضیه به این‌جا ختم می‌شود.

نجفی منش گفت: نباید فکر کنیم اگر برای صنعت فولاد این مشکل به وجود آمد دیگر در سایر حوزه ها به خصوص خودروسازی و قطعه سازی چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. در همه صنایع باید آمادگی ذهنی و آمادگی عملیاتی ایجاد شود تا در بروز چنین اتفاقاتی با کمترین آسیب از قضیه عبور کنیم.

او با مثالی افزود: حدود چند سال پیش در یکی از کارخانه‌هایمان آتش سوزی رخ داد و صدمات جدی وارد شد. به همین دلیل وجود سیستم اطفاء حریق، آموزش پرسنل و آمادگی و تمرینات لازم ضروری است.

او پیشنهاد داد: همه ارگان‌های کشور اعم از صنعت خودرو و قطعه سازی باید آگاه باشند که احتمال بروز چنین خطراتی وجود دارد و برای مواقع اضطراری باید تدابیری مثل بکاپ سیستم و اقدامات امنیتی از این قبیل اندیشیده شود تا در صورت حمله احتمالی با کمترین آسیب از بحران خارج شوند.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین