چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403-19:39 شمسی /4/24/2024 7:39:41 PM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:35764
  • زمان انتشار:دوشنبه 30 خرداد 1401-16:22

 نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه صبر و تحمل آحاد جامعه از صنعت خودروسازی کم شده، خواستار آن شد که سرعت اصلاحات در خودروسازان بیش از تحمل مردم باشد.
نماینده مجلس: سرعت اصلاحات در خودروسازان بیش از تحمل مردم باشد

به گزارش خودرونامه به نقل از ایرنا، محسن پیرهادی امروز (دوشنبه) در مراسم رونمایی از کامیون کشنده جدید شرکت ایران خودرو دیزل اظهار داشت: صنعت خودرو برنامه مدون برای مردم و کل کشور ندارد که ناشی از سیاست‌های کوتاه‌مدت حاکم است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: نقشه راه مدون صنعت خودرو در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود و از کار لحظه‌ای و کوتاه‌مدت در این صنعت پرهیز شود.

وی با تاکید بر اینکه همه باید تعصب تولیدات داخلی را داشته باشند و استفاده از کالاها و محصولات ایرانی را در اولویت قرار دهند،  تصریح‌کرد: صبر و تحمل مردم از صنعت خودروسازی کم شده است و نیاز است تا سرعت اصلاحات در خودروسازان بیش از تحمل مردم باشد؛ زیرا پیشرفت‌های روز خودروسازی جهان را نظاره‌گر هستند و از صنعتگران داخلی توقع دارند.

پیرهادی همچنین تاکید کرد: شوراهای اسلامی شهرها و مدیریت‌های شهری باید به این سمت و سو بروند که از خودروسازان داخلی خرید کنند، نه اینکه به دنبال خرید از خارج و بدتر از آن خودروهای کارکرده و دست دوم باشند.

گفتنی است، شرکت ایران خودرو دیزل پس از ۶۲ سال تصمیم گرفت تا اتاق دماغ دار نارنجی‌رنگ بنز را عوض کرده و نخستین کشنده پر قدرت خود با پلتفرم بنز و اتاق جدید به نام «آتامان» را راهی بازار کند.

این کامیون کشنده از یک موتور ۴۳۰ اسب بخاری با گیربکس «زداف» بنز و شاسی درایو بنز بهره برده و از یک اتاق روز جهان با قابلیت ترانزیت برخوردار است و به گفته مدیرعامل شرکت ایران‌خودرو دیزل، امسال ۵۰۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین