پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403-10:8 شمسی /5/16/2024 10:08:13 AM
  • گروه مطلب:
  • کد مطلب:35547
  • زمان انتشار:دوشنبه 2 خرداد 1401-15:5

سايپا در دو ماه ابتدايي سال جاري افزایش تولید را ادامه داده و توانسته در فروردین ماه، روزانه ۱۳۰۳ دستگاه خودرو و در اردیبهشت ماه ۱۵۲۳ دستگاه خودرو توليد کند و در هفته پاياني ارديبهشت ماه تولید به صورت روزانه به ۱۷۳۰ دستگاه خودرو رسیده است.
تحقق ۹۹ درصدي برنامه توليد در سايپا

به گزارش خودرونامه، گروه خودروسازي سايپا در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري در ارتباط با تقويت توليد دانش بنيان و بر اساس يكي از بندهاي فرمان ۸ ماده اي رئيس جمهور به منظور افزايش ظرفيت توليد و بهبود كيفيت، اين مهم را در دستور كار خود قرار داده و توانسته در بهمن و اسفند ماه سال گذشته به ترتيب ۱۰۶۰ و ۱۱۲۳ دستگاه خودرو به صورت روزانه توليد و روانه بازار کند و روند افزايشي توليد را داشته باشد.

در خصوص خودروهاي ناقص در دي ماه ۱۴۰۰ تعداد ۷۹۲۶۴ دستگاه در پاركينگ اين شركت موجود بوده كه شمار اين خودروها در اسفند ماه سال گذشته به حدود ۴۳۰۰۰ دستگاه كاهش يافته تا شاهد تحقق ۱۰۰ درصدي هدف تعيين شده در رابطه با كاهش تعداد اين خودروها طي سال ۱۴۰۰ باشيم.

همچنين تعداد خودروهاي ناقص در ارديبهشت ماه سال جاری از حدود ۳۱ هزار دستگاه به حدود ۲۵ هزار دستگاه كاهش يافته (كاهش حدود ۶۰۰۰ دستگاه) تا شاهد كاهش حدود ۱۸۰۰۰ دستگاه خودروي ناقص در پاركينگ‌هاي گروه خودروسازي سايپا تا پايان ارديبهشت سال جاري نسبت به اسفند ۱۴۰۰، باشيم و به زودي تعداد خودروهاي مذكور به ۲۰ هزار دستگاه خواهد رسيد.

تعهدات كلي گروه خودروسازي سايپا در سال ۱۴۰۱ معادل ۱۹۴ هزار و ۹۱۳ دستگاه خودرو و تعهدات معوق آن معادل ۶ هزار و ۱۹۰ دستگاه خودرو است كه نشان از كاهش قابل توجه تعهدات معوق اين شركت را دارد.

در رابطه با توليد تجميعي گروه خودروسازي سايپا طي سال ۱۴۰۱ نيز حدود ۵۶ هزار دستگاه خودرو توليد شده است كه بر اساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در اين بخش تاكنون ۹۹ درصد برنامه محقق شده كه از اين تعداد توليد حدود ۵۰ هزار دستگاه بر اساس توليد به صورت نرخ "عبور مستقيم" حدود ۹۰ درصدي انجام شده است.

 


نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

.

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین